23 Aralık 2017 Cumartesi

Engyoji Tapınağı


Evlilik yıldönümümüz için Himeji şehrine gitmiştik. Kaleyi anlatacağım ama şimdilik onu atlayıp, ertesi gün gittiğimiz tapınakların ilk ayağından başlayacağım.
Bir gece Himeji'de kalıp erkenden yola koyulduk. Otel kahvaltısı ile başladı günümüz. Engyoji Tapınağı Shosha (Şoşa) Dağı'nın tepesine kurulmuş. Yukarıdaki haritada görüldüğü gibi birkaç bölümden oluşuyor. Tom Cruise'un baş rolünde oynadığı Son Samuray filminin bazı bölümleri burada çekilmiş. Bir sonraki adımda o tapınağı gezeceğiz.

Tabii ki oraya teleferik ile ulaşmayı seçtik. Gidiş-dönüş biletimizi aldık ve en öne kurulduk.
Şansımıza hava harikaydı!

Tapınaklara gidiş için minibüs seçeneğini de seçebilirsiniz. Tek yön ya da gidiş dönüş aynı fiyat 500 yendi.
Biz yürümeyi tercih ettik.


Tırmanışı bol bir yol olduğu için zaman zaman minibüse mi binseydik dediğimiz de oldu.


Ama harika bir doğa, mistik bir ortam, sessizlik aslında tadını çıkardık bu ortamın uzun uzun yürüyerek.


Buranın ağaçları ve ağaç kökleri beni çok etkiledi. Sürekli bir huzurdu hissettirdiği.


Tapınağa giriş kapısını görüp, erken sevindik :) Buradan sonra da yürüdük biraz çünkü :)


Yolun sonunda, vardığımız ilk tapınak. Girişinde harika bir çeşme vardı. Ben böylesini ilk defa gördüm. Videoda anlatıyorum aslında, ekleyeceğim birazdan. Fotoğrafını çekmemişiz ama mutlaka bakın o çeşmeye derim ben.

Ağaca bakar mısınız? Yosun nasıl da sarmış dallarını. Şu an bu fotoğrafı çektiğim tapınak çivisiz inşa edilmiş. Ahşaplar birbirine geçirilerek inşa edilmiş tıpkı Kyoto'daki Kiyomizudera gibi onu da buradan okuyabilirsiniz tık tık 

Gün ve gezi devam edecek, videoya davetlisiniz!

4 yorum:

  1. Bayıldım bayıldım, sanki ben de o teleferikteydim. Tv ye bağlayıp 3D ye çevirip izledim, orada olasım geldi.Tütsü kokusunu sanki ben bile duydum burdan :) İyi gezemeler, yıldönümünüz kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzellerrr umarım gitmek görmek bize de nasip olur

    YanıtlaSil
  3. Japonyanın gıda itiyacı için de kullanılabilecek bir fikirim. Kime nasıl anlatırım bilemedim. Eşin okursa sevinirim. detaylar için enerjimerkezim.blogspot.com a bakabilirsiniz. Örnek kömürden hem elektirik üretip hemde çevreye hiç zarar vermeden tarımda kullanmak mümkün.
    Bu yolla değerlendirildiğinde Zonguldak ta bulunan 2 milyar ton kömürden 2 trilyon dolara eş sera üretimi yapılır.
    Nasıl çalışır. Zonguldak düz olmadığı için sera alanı en yakın düz bölge saltukovaya kullanılmayan havaalanı bölgesine kurulur.
    Termik santraller yerin 1000 metre altına maden ocağından bağımsız galerilere alınır. Bu haliyle bile nükleer santralden ucuzdur.
    Kurulan bu santrallerden çıkan gaz yer yüzeyine 1000 metrelik bacadan çıkarken sülfür yoğun olduğu için tamamen co2 den ayrılır.
    Co2 sıcak halde sera alanına gider ve serayı ısıtırken bitki tarafından oksijene çevrilir.
    Fabrika misali çalışan serada yılda 24 defa patates gibi ürünler yetiştirilir.
    Üretim alanında demir içerikli mikroorganizma üreten tesis. Statik elektirikli tavan ve yüksek tını çıkardan davullar bulunur.
    Statik elektirik bitki gövdesinde bulunan suyu çeker. + kuvvet - kuvveti çeker. Bitki gövdesinde mikroorganizmalarca üretilen besin daha hızlı akar ve bitki daha hızlı büyür. Davul sesi yüksek her ses bitkilerin büyüklüğünü arttırır. Patatesler karpuz kadar büyür. Bu yolla gdo ve hormon kullanmadan çiftçi zengin olurken besin sorunuda ortadan kalkar. Fiyatlar ucuzlar. Örnek 1 kilo patates üreten alanda yılda 3 defa ürün yerine 10 kg yılda 24 defa ürün ile toplam 80 kat fazla ürün alınır masraflar dahil kar 20 30 kat olur. Japonyaya duyurulur.

    YanıtlaSil
  4. senin gözünden görmek ve gezmek yine muhteşem :)

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül