21 Nisan 2016 Perşembe

Neden Japonca Okuluna Gidiyorum



Neden Japonca okuluna gidiyorum?

Okul bitince ne olacak?

Okul nerede ve ne kadar?

Okul haftada kaç gün?



Japonya'ya geldiğimden beri içimde uhde kalan tek bir şey vardı. O da her günlük Japonca okulu. Maddi imkansızlıklardan dolayı gidemiyordum ne yazık ki.
Çünkü okul 1 yıllık (800 saat) 698,000 yen (18,000 tl civarı)
Şimdi de banka kredisi çektik. 

Neden böyle bir şeyi istedim. Efsun'dan sonra Japonya'ya dönecek gücü bulamadım kendimde. Yüzleşmekten korktum. Her gece sabaha uyanacak bir sebep yaratmaya çalışıyorum.
İçimdeki acı, beni elde etmesin diye bulduğum her umuda sarılıyorum.
Hal böyle olunca beni diri tutacak, sabaha uyanmak için sebep olacak bir itici güç aradım.
İçime dönüp baktığımda bana iyi gelebilecek tek şeyin 'bir şeyler öğrenmek' olduğuna karar verdim.

Yoshi'yi ikna etmek kolay olmadı tabii ki. Hem maddi hem de manevi (çünkü bu psikolojide altından kalkamayacağımı düşündü) zor bir süreç bizim için.
Okul her gün sabahtan öğlene kadar. Sınıflar seviye tespit sınavı ile belirleniyor.
Devamlılık zorunluluğu var. Ve okul sonu bitirme sınavı var.
Tam bir dil okulu yani.

3 haftadır gidip geliyorum. Konular ağır, beynimi yakacak kadar ağır hem de.
Efsunsuzluk canımı yakıyor, dersler beynimi. Böylece geçinip gidiyorum işte.

Okul bitince ne olacak?
Daha iyi seviyede Japonca okuyup, yazabileceğim.
Konuşmamda büyük oranda sorun yok zaten. Amaç daha iyi olabilmek.

Ben acımı, bir şeyler öğrenerek, hayata karışarak yenmeye çalışıyorum.
Geçmeyecek biliyorum ama böyle böyle devam edecek.

Çıktığım bu yolda dualarınızı esirgemezseniz sevinirim!

Okulum hakkında detaylı bilgi için buraya tık tık 

47 yorum:

  1. Ayrıca daha iyi bir yazma okuma seviyesine sahip olman sana başka iş imkanlarını da açmaz mı? Genelde öyledir yabancı ülkelerde. Bol başarılar ve iyi eğlenceler diliyorum Sergülcüm <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bir de var nasipse o da olur inşallah :D

      Sil
    2. 40 yıl önce biz de Hollanda'ya geldik.
      Hollandacayı öğrenip ne yapacağım diye düşünüyordum. Nasılsa 4-5 yıl sonra Türkiye'me dönerim diyordum.
      Öyle olmadı. Aradan 40 yıl geçti hala Hollanda'dayım Çok imkanlar geçti elime hollandaca bilmiyorum diye yapamadım yapmadım.
      Bu arada ekonomik imkanlarım düzeldi. Hollanda'dan Japonya'ya tatile geliyorum. Bana tercümanlık yaparsın.
      Dünyanın en gelişmiş ülkesindesin dili öğrendiğinde bir meşguliyetim birkaç arkadaşın olur. Oradaki dünyan genişler. Ben 2 kasımda geleceğim.

      Sil
  2. Çok güzel birşey yapmissin. Sen güçlü bir kadınsin. Güçlü olman gerek zaten kendin için esin için ailen için ama en önemlisi meleğin için. Acı unutulmaz ama hafifletmek için çok güzel bir yol bulmussun. Hayatında ve okulunda başarılar sergul :)

    YanıtlaSil
  3. çok ama öok güzel düşüncelere sahipsin ne olursa olsun amaçlar ulaşmak içindir ve sen her daim amacına ulaşıyorsun ama gerçektende acılarını yenmek için değişik yollar seçiyorsun ve bu seni her zaman farklı kılıyor ve ben çok seviniyorum bu kadar güzel düşünceli iyi bir insanla tanıştığım için karşılıklı olmasada belki bir gün nasip olur umarım herşey hayatta senin istediğin gibi olur başaracağından hiç şüphem yok sen çok ama çok güçlü bir kadınsın allahım dualarınıda hayallerinide hep gerçek kılsın...

    YanıtlaSil
  4. Umarım her şey gönlünce olur <3

    YanıtlaSil
  5. Harika bir şey bence de yeni bir şeyler le kendini oyalamak Rabbim dayanma gücünü eksik etmesin senden dualarım seninle ablacım..:)

    YanıtlaSil
  6. Neden bu postun altına bu yorumu yapıyorum ? Sona sorulması muhtemeli başa yazayım dedim ! Aylardır o kadar sessiz o kadar gizli takip ettim ki acını-buruk sevinçlerini-YouTube kanalını-instagramını. Ne elim yazmaya gitti ne yüreğim el verdi dilim sustu kalemim yazmadı...Acıları hatırlatmak değil amacım değdiysem yaraya affola ! Bugün bir öğrencim elinde tlf koşarak yanıma geldi "öğretmenim siz instagramdaki Serrose ye çok benziyorsunuz.Sergül Kato'ya. Ağzımdan birden döküldü "yüzünü sadece fotolarda gördüğün sesini sadece videolarda duyduğun bir insanın acılarına ortak olabiliyorsan , kendine çizdiği mutluluk yoluna sen de umutlanabiliyorsan gönlünü gönlüne benzetebiliyorsan Demek ki Zaman'la sen de benziyorsun benzetiliyorsun ". Kendine açtığın yeni hayat yolunda Rabbim her zaman yardımcın olsun sana başka acı yaşatmasın . O kadar güçlüsün ki sen ve o kadar yürekli. Güzel yüreğinden öpüyorum ve dil kursunda başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
  7. Azmine ve bir şeyler öğrenme isteğine senelerdir hayranım. Aslında sen sandığından çok çok çok daha güçlü bir kadınsın Sergül abla :) Başarılı olacağına yürekten inanıyorum ve her daim dualarım seninle :)

    YanıtlaSil
  8. Cancağızım çok da iyi etmişsin çok da güzel etmişsin. Hem bişeyler öğreneceğin, hem orada sana yeni kapılar açabilecek bir yol çizmişsin kendine. Bir bakarsın Japonca kitap yorumlayabileceğin bir blog sayfası açarsın, yabancı birinin Japon edebiyatına bakışını Japon'lara gösterirsin. Bir bakarsın yeni yeni arkadaşlar edinir, başka kapılar açarsın... Ooo önüne ne fırsatlar çıkacağı hiç belli olmaz! Acıyla başetmenin en güzel yolu kendine yeni yollar açıp peşinde koşacak hedefler belirlemek. Aslan gibi gidiyosun maşallah. <3

    YanıtlaSil
  9. Kafandaki çiçekler bana Akane no Anne serisinde Anne'nin kilisye kafasında çiçeklerle gitti sahneyi hatırlattı. ^^

    Sanırım en zorlanacağın kısım kanjiler olacaktır. Haftada kaç kanji ezberliyorsunuz?

    YanıtlaSil
  10. Rabbim size de bizlere de hayatımızdaki zorluklardan güçlenerek çıkmayı nasip eylesin. Amin.

    YanıtlaSil
  11. Rabbim size de bizlere de hayatımızdaki zorluklardan güçlenerek çıkmayı nasip eylesin. Amin.

    YanıtlaSil
  12. fotoğrafa bakılacak olursa, japon görünümünde fizyolojik tekamül sağlanmış bile :)
    o nasıl yakışmış bir göz sergül hanım!
    bir başka bankalar kulu, kredi müdavimi olarak selam eder, Allah ödemede güç versin dilerim.

    öperler.

    YanıtlaSil
  13. En doğru kararı vermişsin Sergülcüm, tebrik ederim seni, hayırlı olsun, başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba, belki sizi en basindan beri degil ama uzun zamandir takip ediyorum ve daha once hicbir sosyal medya profilinize yorum yapmamistim. 26 yasindayim ve ilk takip etmeye baslama sebebim yurtdisina gidip bana gore korkusuzca orada yasamini surduren biri olmanizdi. Daha sonralari videolari izlemeye yazilari okumaya basladikca sizi tanimaya basladim. Buna da cok mumnunum. Bugun buraya yazmak istedim cunku hayata tutunma sekliniz gercekten cok hosuma gidiyor. Kaybinizi gordugumde gercekten kendi kaybimmis gibi icim yanmisti. Simdiyse sizi boyle yepyeni ugraslara baslamisken gormek beni cok mutlu etti. Okuma ve yeni seyler ogrenme askiniza hayranim. Okulunuzda basarilar dilerim. Umarim her sey dilediginizce olur.

    YanıtlaSil
  15. Bu hayatta ki sınavını o kadar güçlü ve dirayetli bir biçimde veriyorsun ki her gün hayran olarak izliyorum seni Sergül. Yeni okulun sana güzel kapılar açsın güzel insanlar kazandırsın :)

    YanıtlaSil
  16. Kendini daima geliştirmen cok güzel. Senin arkandayiz ve seni cok seviyoruz!!

    YanıtlaSil
  17. Karşına daha iyi iş imkanları çıktığında okulun yarattığı maddi sıkıntıyı da tolere etmiş olursun. Acınla başetmek için ise okumaktan, kendini daha iyi hissettirecek şeyler yapmaktan daha güzel bir yöntem düşünemiyorum. Çabanı çok takdir ediyorum. Daha huzurlu, sevinçli günlere erişmen dileğimle..

    YanıtlaSil
  18. Acını hafifletmek için başka yol bulsan şaşardım kitap kurdum...sen en iyisini yapmak için mucadele edensin..başarıların daim olsun ve güzel yüzünüz her daim gülsün...😘😘😘

    YanıtlaSil
  19. Hayatinda ve okulundan basarilar canim. Hep mutlu ol. Senin kocaman bi kalbin var.

    YanıtlaSil
  20. Hayatinda ve okulundan basarilar canim. Hep mutlu ol. Senin kocaman bi kalbin var.

    YanıtlaSil
  21. Hersey gonlunce olsun sevgili Sergul. Her ne sekilde olursa olsun mutlu, saglikli ve sevgi icinde oldugunu bilmek cok guzel. Maddi, manevi tum destegini esirgemeyen Yoshi den ALLAH razi olsun. Selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Ne güzel birşey yapmışsın,Rabbim yar ve yardımcın olsun. Sen kendini nerede kiminle ve nasıl mutlu hissediyorsan Onu yap ve hiç bir densize hesap verme Dua'larım seninle

    YanıtlaSil
  23. Cok cok iyi yaptin seni kutlarim baska bir Ülkede kendini gelistirmeden hergün kahrolacagina kendini,dilimi gelistir Hi bu acini Din diyecek mi hayir unutturabilmek mi hayir bu bir kocis yolu degil bas edebilmenin yolu seni seviyorum ve cani gönülden destekliyorum bir daha Anne olacaksin ve melegin yukardan mutlulugunla gülümseyecek seninle gurur duracak...

    YanıtlaSil
  24. Cok cok iyi yaptin seni kutlarim baska bir Ülkede kendini gelistirmeden hergün kahrolacagina kendini,dilimi gelistir Hi bu acini Din diyecek mi hayir unutturabilmek mi hayir bu bir kocis yolu degil bas edebilmenin yolu seni seviyorum ve cani gönülden destekliyorum bir daha Anne olacaksin ve melegin yukardan mutlulugunla gülümseyecek seninle gurur duracak...

    YanıtlaSil
  25. Başarılar :) Eğitim gerçekten her şeyin ilacı :)

    YanıtlaSil
  26. Başarılar, öpücükler, kolay gelsin

    YanıtlaSil
  27. Başarılar, öpücükler, kolay gelsin

    YanıtlaSil
  28. basarilar dilerim yoshi bey e de desteginden dolayi tebrik ediyorum. guzel biryol arkadasi...

    YanıtlaSil
  29. Snapten takip ediyorum bazen ve sayende bizde ögrenicez sanırım:) okulunda başarılar dilemek düşer bana...sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  30. Allah ödeme kolaylığı versin. Dularımız sizinle. Hayırlı başarılar

    YanıtlaSil
  31. size başarilar diliyorum heo boyle olun ve mutlu

    YanıtlaSil
  32. Hiçbirşey sebepsiz değil. Yaşa ve gör. Yeterki sabırla sonuna kadar çabala. Emek karşılıksız kalmaz. İnanmak başarının sırrı. Her zaman hayırlı kapıları açman dileğiyle... son olarak Nietzsche'nin de dedigi gibi "Neden'i olan Nasıl'a katlanır." Sevgililer

    YanıtlaSil
  33. Allah yüreğindeki acına sabır versin ve geri kalan ömründe sevinçler yaşatsın inşallah . seni çok seviyorum yüreği ponçik insan :D

    YanıtlaSil
  34. Allah sonsuz sabır ve zihin açıklığı versin ablacım

    YanıtlaSil
  35. Allah sonsuz sabır ve zihin açıklığı versin ablacım her şey gönlünüzce olsun

    YanıtlaSil
  36. meraklopedi.blogspot.com bloguma destek olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  37. değerli yazar ;

    insanın içinde uhde kalmaz...
    ukde kalır...

    selamlarımla....

    murat örem.../ankara...

    YanıtlaSil
  38. Hakikaten bence örnek teşkil ediyorsun. Kendin için işe yarayan ve hem sana hem de topluma faydalı olacak bir uğraş. Allah zihin açıklığı versin, dayanma gücü ve sabır versin. Başarılar :)

    YanıtlaSil
  39. Allah kolaylık versin bence çok iyi yapmışsınız, başarılar dilerim :)

    YanıtlaSil
  40. sergül ablaa herşey o güzel gönlünce olsun dua ediyorum senin için çok seviyorum seni seni, yoshi enişteyi büyük patronu çoook

    YanıtlaSil
  41. 10 sene orada yaşayıp halen japonca'yı tam öğrenememek de ayrı bir başarı.

    YanıtlaSil
  42. Sevgili Sergül;

    E-mail adresini bulamadığım için buradan yazıyorum. Ben yeni takipçilerinden sayılırım. Yaklaşık 1-2 aydır hem blogunu hem de youtube kanalını yakından takip ediyorum. Herhalde sana bin kez söylenmiştir ama ben de söylemezsem olmaz; içtenliğine ve mütevaziliğine hayran kalmamak mümkün değil. Ben de 7 senedir Paris'te yaşıyorum. Seninle aynı yaştayız. 2007'de masterımı yapmak için geldim buraya İstanbul'dan, sonra da kaldım. Ben de bir Fransız'la nişanlıyım. Bu akşam Yoshi ile olan bazı videolarınızı beraber izledik. O da bayıldı. Şu küçücük telefon ekranından bile o kadar gerçek, o kadar güzel bir enerji akıyor ki insana, seni ve o küçük ama mutlu dünyanı sevmemek mümkün değil. Sevgili Sergül; ben de babamı küçük yaşta kaybettim. Hayatta türlü türlü sıkıntı geldi başıma. En çok da (belki birçoğumuz gibi) kendimle mücadele ettim. Her ne yaşanırsa yaşansın kalbi temiz tutmaya, sırtımı kendimden başka kimselere yaslamamaya çalıştım. Ben sende biraz da kendimi gördüm. Halinle, tavrınla, Japonya'nın orta yerinde gencecik ve tek başına bir kadın olarak kaç kişiye ilham verdiğini bilmem biliyor musun? Ben seni izlediğimde mutlu oluyorum. Acıyı, kederi, mutluluğu, varlığı, yokluğu kıyaslamadan. Seni kendimle, kendimi seninle kıyaslamadan mutlu oluyorum. Senin ne kadar gerçek olduğunu görünce mutlu oluyorum. Starbucks'taki kurabiyeli kahveyi, Halil Cibran'ın Ermiş'inin Alkım baskısını, balık sosisini, onyüzmilyon kırtasiye malzemesini, sakuraları hatırlıyorum. Bizi alıp götürdüğün gezegenin o öte yanını; garip tuvaletleri, bir küvet suda 7 gün aile boyu yıkanılmasını, tapınakları, Fugu balığını, Nagoya istasyonunu, yolunu kesen yaban domuzunu, arabayla geçtiğiniz o yemyeşil yolu ve daha neleri ve neleri düşünüyorum. Eşinle kendinize ne kadar güzel bir evren kurmuşsunuz. Saygılı, ölçülü, küçük şeylerle mutlu olmayı başarabilen, akışın içerisinde tatlı tatlı salınan ama ayakları da yere sımsıkı basan. Sevgili Sergül; sen beni tanımıyorsun ama ben belki de haddim dahi olmayarak seninle gurur duyuyorum. Herkes kendi hikâyesini yaşıyor bu hayatta. Herkes kendi başrolünde ama yine de bir şeyi hiç unutmamanı isterim; senin başkalarına ilham veren bir hikâyen var. Hep böyle naif ama güçlü kal. Seni sımsıkı kucaklıyorum. Yoshi'ye Paris'ten selamlar.

    YanıtlaSil
  43. Güzel olmuş sizin için, blogunuzu ilgiyle takip ediyorum, iyi şanslar

    YanıtlaSil
  44. Sen çok güçlüsün be Sergül ablacığım.Ben de annemi kaybettim 4 yaşında.Hatırlıyorum 5 yaşında kabuslar görmeye başlamıştım.Sürekli annem nerede diye soruyordum.17 Nisan da ölüm tarihiydi.Ve bu olaydan sonra mı bilmem ama sürekli içime kapandım.Çünkü ne zaman insanlarla konuşsam konu aileye geliyor ve bu beni daha da üzüyordu.Ne bir arkadaşım var ne de sevgilim.Sessizce ölümümü bekliyorum...

    YanıtlaSil
  45. Allah gönlüne bir damla bile su olabilecek ne varsa yoluna onu çıkarsın canım Her an gülümsemen için ne olması gerekiyorsa o olsun inşallah ömrüne dolsun

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül