5 Mart 2014 Çarşamba

Onigajo Kayaları


Arabayla giderken bir anda dönüş yapınca Yoshi çok şaşırdık. Meğerse buranın tabelasını görmüş. Dünya mirası olarak kabul edildiği yazıyordu. Ama internette böyle bir bilgi bulamadım ne yazık ki.


Deniz kenarı boyunca bazı kayaları görüp, ne ilginç diye diye ilerliyorduk ki tek farkeden biz değilmişiz. Meğerse bu kayalar zaten meşhurmuş. Meşhurmuş diyorum ama sanırım ülke genelinde de fazla bilinmiyor. Tabii kaya tırmanışına ya da daü yürüyüşüne ilgili olanlar hariç.
Yukarıdaki kayayı görünce Totoro diye çığlık attığım doğrudur :)


Burası Kumano Şehrine bağlı bir yer. Kayalar dalgalar, rüzgarlar, depremler ve erozyon ile çok farklı şekiller almış.
Azıcık ürpererek gezdik buraları yalan yok. Ama buna rağmen Japonya'da gördüğüm beni en etkileyen yerlerden biri olarak hafızama kazındı. İyi ki dönmüş Yoshi diyorum.


Japon tarihinin olmazsa olması efsaneler tabii ki burası için de geçerli.
Efsaneye göre burada Oni adını verdikleri bir korsan yaşıyormuş. Dönemin imparatoru onun öldürülmesini emretmiş. Ve burada öldürülmüş. Çok kısa bir efsane oldu ama Yoshi bu kadarını bulabildi :)
Bu arada Oni şeytan demek. Onigajo ise şeytanın kalesi.


Şu köprü gibi yerden geçtikten tüylerim resmen diken diken oldu.

Bulutlara bakıp şekiller bulmaya bayılan biri olarak burası da ürpertici derecede güzeldi. Bir an onlarca yüz sana bakıyor gibi olurken, bir an hepsi sadece bir yüz oluyor. Siz de dikkatli bakın fotoğraflara kim bilir neler göreceksiniz.


En büyük şoku ise çoğu kayanın kumsal kumundan oluştuğunu anladığımda yaşadım. Bildiğiniz kum nasıl böyle sertleşmiş pek anlamadım. Doğanın büyüsüne en çok kapıldığım yerlerden biri oldu burası.

Kafamızı ne tarafa çevirsek büyülendik.


Ben hiç bulunmadım ama sanırım Kapadokya da bana böyle hissettirir diye düşünüyorum.


İnternette birkaç yoruma denk geldim. Herkes aynı fikirde. Burası ürperitici ama güzel bir yer. Benimle kayanın boyunu kıyaslayabilirsiniz.

 Her fotoğrafın altına bayıldım yazmak istemiyorum ama cidden hissettiğim sadece bundan ibaret.

Sanırım en çok burada Kapadokya'yı andırıyor?



Ve en son alıntı bir fotoğraf paylaşmak istedim. Denizden böyle görünüyormuş. Böyle de bir farklı güzelliği var bence.

Siz nasıl buldunuz? Yolumuza çıkan bu güzellik bana o kadar iyi geldi ki! Bir daha gitmek istiyorum şahsen. Zaten bölgenin havai fişke festivali meşhurmuş. Neden olmasın :)

İnternette hakkında çok fazla kaynak bulamadığım bu yeri gezmiş olmak ayrıca gurur kaynağı oldu benim için.

Siz de o anı bizimle sıcak sıcak yaşamak isterseniz videoyu izlemeyi unutmayın :)

Onigajo'nun google plus sayfası için buraya tık tık 


Şöyle bir listede geçiyor buranın adı.

List of Places of Scenic Beauty of Japan (Mie) okumak için buraya tık tık 




9 yorum:

  1. Sergülcüm videoyu ilk paylastiginda izlemiştim. Gerçekten harika bir yer. Insan Allah'ın büyüklüğünü açık secik görüyor. Bizlere tanittigin için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,

    Ben de bilmiyordum böyle bir yer olduğunu. Çok ilginç,

    YanıtlaSil
  3. İnsana huzur veriyor gerçekten gezmesi nasıl bir histir acaba dediğin gibi tüyler ürpertici ama yinede çok güzel

    YanıtlaSil
  4. benim bildigim kayalar kumsal kumundan olusmaz. sert kayalar zaman icinde ruzgar ve dalgalar yuzunden erozyona ugrayip asinarak kuma donusur. gercekten etkileyici bir yer :)

    YanıtlaSil
  5. kayalar kumlar sadece kendinden ibaret değil söylediğin gibi..sanki birçok şey anlatmaya çalışıyo gibiler..yani ben de fotoğraflara baktıkça hep bişeylere benzettim ve çok etkilendim.güzel bir post olmuş diğerleri gibi..sayende belki de hayatımda hiç gidip de göremeyeceğim yerleri gezmiş kadar oluyorum..sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Böyle sakin bir yere çok ihtiyacım var bu aralar....Zira İstanbul çığırından çıkmış durumda :)

    YanıtlaSil
  7. Videonu bayılarak izlemiştim. Ogün ben de biraz araştırma yaptım ama hiçbir şey bulamamıştım. Japonca bir şeylere de denk geldim ama okulda aldığım Japonca dersiyle tabii ki okuyamadım. Kaldı öyle aklımın bir köşesinde.

    O zaman bu yazı için teşekkür, video için ayrı bir teşekkür ederim. Değişik bir dünyayı gösterdin yine bizlere. :)

    YanıtlaSil
  8. Gercekten seytan kayaliklari. Mazallah gece bir de aydinlatilinca ve de tenha olursa sak diye duser bayılırım herhalde

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül