3 Mayıs 2013 Cuma

Nerelere Gittim

*fotoğraf 1994 ya da 1995 soldaki ablam sağdaki ben
Benim çocukluğum bol oyunla geçti.Söke'nin merkezinde olduğumuz için dükkanlar ve insanlar olduğu için  apartmanlarda oyunlar oynamak zorunda kalırdık genellikle.Çünkü dükkan sahipleri kızardı bize.Ya sessiz oynamalı ya da başka yere gitmeliydik.Bizde çareyi apartmanlarda oynamakta bulurduk.Mahalleden arkadaşlarla zaman zaman bizim apartmanın girişinde konserler verirdik.
Sabriye teyzeden ve berberden tabureleri alır dizerdik.Bazen onları zorla seyircimiz ilan ederdik.
Ben annemin bayıldığım bir elbisesini giyerdim.Daha doğrusu içinde yüzerdim.Benim repertuarım belirliydi.Yonca Evcimik,Emel Müftüoğlu ve Of Aman Nalan!

Hovarda çıktığı zaman bağıra bağıra eşlik ederdim.Annemin elbisesinin içinde,apartman boşluğunun etkisiyle kendimi Emel sanardım çoğu zaman.

Bir gece evde oturuyorduk ve telefon çalmıştı.Ablamın sınıf arkadaşlarının annesi aramıştı.Kuşadası'nda bar açıyorlardı.Ve o gece açılışı vardı.Barın adı Hovarda olduğu için Emel Müftüoğlu gelecekti diye bizi de davet etmişti.
Burada hafızam siliniyor.Nasıl hazırlandık,nasıl gittik hiç hatırlamıyorum.
Ama unutamadığım bir şey var.
Karanlık disko ortamında 9-10 yaşında bir kız en sevdiği şarkıyı en sevdiği şarkıcının gözlerinin içine baka baka söylemesi.
Emel Hanım bilmiş,hissetmiş gibi benimle ilgilenmişti.Özellikle Hovarda şarkısında bağıra bağıra eşlik etmiştim ona.Bu yüzden yeri bende ayrıdır Emel Müftüoğlu'nun ve Hovarda'nın.

Az önce Merhamet dizisini izlerken Hovarda şarkısı çıkınca ezbere eşlik ettim.Sonrasında buralara gittim.

Bu arada fotoğraf o geceden değil.Babam Kuşadası'nda turizmde çalıştığı için bizi bol bol gezdirirdi.Bizi bir bara götürmüştü.İlk bara gittiğimde kaç yaşındaydım hatırlamıyorum.Babam sağolsun :) Ailece giderdik komedi yani  :D Ablamla ben pistte dans ediyoruz.Tabii saat 21:00 ya da 22:00 civarı olduğundan kimsecikler yok :)

Neyse sizi bunların başlamasına sebep olan şarkı ile başbaşa bırakıyorum.



Hüküm giymiş hayaller
Görünmez uzaklarda
Günah bunun neresinde
Sarıldık tuzaklarda


Yine de aşk boyun eğmez
Yine de aşk boyun eğmez
Yine de aşk boyun eğmez
Yasaklarda


A ciğerim söyle neyleyelim
Sevmeyelim de taşa mı dönelim
Bu yüreği kimlere gösterelim
Kim bilir kim yalan yalan


Sen arada sırada uğra bana
Hovardayım diye kıyma bana
Fikri firardayım uyma bana
Oyuna gelme aman ama


Söz: Sezen Aksu
Müzik: Sezen Aksu





5 yorum:

  1. Ne kadarda güzel analtmışsın çocukluğunu tıpkı benimki gibi...
    bi an kendi çocukluğuma gittim ve yazının bitmesiyle uyandım.yazının sonunda keşke hiç bitmeseydi dedim...
    benim çocukluğumun şarkılarından biri Yonca Evcimikten 8:15 vapuru ve emel Müftüoğlu Bastın faka bastın...
    hemde çocukluk ya bastın faka olayını pislik yapıp bastın b*ka bastın diye söylerdik her seferinde :)
    teşekkürler bu güzel ve anlamlı gezi için...
    bu anıların bittiğinde sende 'nereden nereyeee ' diye bi iç geçirdinmi acaba ?

    YanıtlaSil
  2. Ha ha :D Biz çocukken kesinlikle şarkılar çok daha iyiydi. Bugün bütün gün bu şarkıyı söylerim ben.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel zamanlar :) Ben de teyzemlerin beni alıp Bursa'ya götürdüğünde lunaparka gittiğimiz zamanları net hatırlamıyorum ama birkaç resime bakmak çok güzel hissettiriyor. :)Onların sevgisini tekrar hissediyorum ama pek anı yok çok küçüktüm çünkü :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de çok severim bu şarkıyı. :)

    YanıtlaSil
  5. Bizde kızkardeşimle bu şarkıyı çok severdik, vayy be zaman ne hızlı akıp gitti ...

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül