21 Kasım 2012 Çarşamba

Kestane Mi?

 Öncelikle size ortamı anlatmaya çalışayım.Dağın tepesinde bir eski şehir.Evler,sokaklar eski,mevsim sonbahar,yağmur atıştırıyor.İnsanın arada içi ürperiyor rüzgarla, yokuş yukarı çıkarken bir koku sizi ele geçiriyor.İşte o koku sıcak sıcak kestaneden geliyordu.
 Ne yazık ki Japonya'da evlerde,bizim gibi çok tüketilen bir şey değil kestane.Hem pahalı hem de yaygın değil.Ben ise kestane aşığı biriyim.Benim elime poşeti verin,ben geçeyim sobanın yanına saatlerce pişirir ve yerim ya da yerdim diyelim.
 5 senedir bu keyfi yaşayamasam da arada karşıma çıktığında affetmiyorum tabii ki :)
 Gramla azıcık alabilsek bile doyumluk değil tadımlık diyor
ve kestanelere gömülüyoruz :)

Bu arada ayvalarla ilgili bilgilendirme yazayım.Tarifler için çok teşekkür ederim öncelikle ama ne yazık ki ayvalar çöpü boyladılar.Çünkü Japonya'da ayva meyve olarak tüketilen bir şey değilmiş ki zaten buna imkan yoktu.Ayva içkisi yapılıyormuş genelde ya da kabuklarını kurutup tütsü gibi yakıyorlarmış.İki seçenek de benim için uygun olmadığından canımmm ayvalar çöpe gitti.

Ayva rüyası başka bir zamana kaldı yani.

Ne diyor bu kız ayva ayva diye diyenler buraya tık tık


Magome şehri yazısı ve videosu için buraya tık tık

5 yorum:

  1. Delicesine kestane sevgisi olan biriyim. Kışın en büyük zevklerinden biridir benim için kestane. Aynı senin gibi Japonya'dayken kestane almak istemiş ve fiyatını öğrenince şok olmuştum. Ama sağ olsun kestane satan adam ben alamayınca dayanamayıp bana bir avuç dolusu kestaneyi hediye etmişti. Tabi hem ben hem de Japon arkadaşlar şaşırmıştık ve defalarca teşekkür etmiştik. Senin bu yazını görünce aklıma birden bu anım geldi ve paylaşmak istedim :))

    YanıtlaSil
  2. kestaneyi bede çok severim. Öğrenci yıllarım aklıma geldi. Kestaneleri Emiönüden alırdım. Vapurla Haydarpaşa, oradan da tren Es- es derken kestaneler yarı olurdu.

    YanıtlaSil
  3. Oooh afiyet olsun Sergül! Bulunca kaçırmamak lazım :)

    YanıtlaSil
  4. bu arada çok güzelsiniz.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül