2 Kasım 2012 Cuma

Japonya'da iphone 5 ne kadar?



Siz beni soru yağmuruna tutmadan önce ben bildiklerimi anlatayım.Bugün iphone 5 'imi alırken sizin için sordum.

Öncelikle Japonya'da telefon şirketi ile kontrat yapmadan telefon alamıyormuşsunuz.Yani al para ver iphone yokmuş.En az 2 yıllık kontrat istiyorlar.



Japonya'da 2 telefon şirketi iphone satıyor.Ben 2007'den beri Softbank kullanıcısı olduğum için bütün Apple ürünlerim bu firmadan alınmadır.Aslında Yoshi de telefon şirketinde çalışıyor.Docomo adlı şirkette.Docomo Japonya'nın en büyük telefon şirketi ve ne yazık ki Apple ile anlaşması yok.Bunun sebebi eğer Apple ürünlerini de satarsa diğer şirketler batabilirmiş.Bence doğru bir şey çünkü iphone çıktıktan sonra birçok insan Softbank'a geçti.

Neyse bugün bizim imzaladığımız yeni 2 yıllık kontrata bakılırsa biz iphone 5'e 1,200 lira civarı para ödeyeceğiz.Ohh ne ala çok ucuz diye düşünmeyin.Bununla birlikte her ay sadece internete 135 lira ve telefon görüşmelerim için de ayrı bir para ödenecek.Yani ayda en az 250 lira ve 2 yıl sürecek.Bu sebeple kar mıdır zarar mıdır bilmem.Benim için önemli olan Japonya'da Türkçe telefon kullanabiliyor olmam.Bunların yanında güzel uygulamalar da bonusu benim için.

Japonya'da telefonlar sim kilitli olarak satılır.Bazı modellerin kilitlerini kırabiliyor bizim Türkler ama ben böyle bir şeye cesaret edemem açıkçası.

Bir de kimseye Japonya'dan telefon,kamera,bilgisayar alıp yollayamam.Teknolojik aletler hassas ürünler.Ben bu sorumluluğu alamam.Ayrıca burada satışa çıkan ürünler genelde sadece Japonca menü ile satışa çıkar.İngilizce olan modellerinin de çok fazla fiyat farkı yok.

Tabii ki araştırınca ucuzunu bulabilirsiniz.Ellerinde kalan son ürün olunca ya da o modelin üstü çıkmışsa ama kimse için bununla uğraşabilecek vakte sahip değilim.

Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.

Bol teknolojili günler dilerim :)

*** edit bugün ilk videomu çektim.Nasıl kamera kalitesi?




14 yorum:

  1. yahuu internet ne kadar pahalıymış inanamadım. sınırsız da olsa dünyanın en hızlı interneti de olsa pahalı yaani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzeeelbence :))

      Sil
    2. çok güzel sergül ablacımm başarılarının devamını dilerim:)

      Sil
  2. Ooo yazıyı okuyunca çok güldüm. Millet "bana iphone al yolla" mı diyor!!! çok komik yaaa.

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı olsun, güzel günlerde kullan.

    YanıtlaSil
  4. ben daha başlığı okuduğumda kesin 'bana da alır mısın 'diye soranlar olur demiştim:))Geçenlerde Almanya'ya gideceğimi söyleyince en az 5 tane sipariş almıştım çünkü.orada da sim kartsız 680 € ydu.Ben samsung s 3 alma niyetindeydim ama yaklaşık 1200 tl ye geliyordu ve Türkiye'den daha ucuza gelmiyordu.bir de uğraşması cabası...sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Evet gercekten görüntü kalitesi olagsnüstü

    YanıtlaSil
  6. önce ilk sorum
    ayfon 5 çıktı mı vaaaooov:))
    bana bi tane yollasana:)))bu da ikincisiydi:))
    şaka bi yana
    bu nası bi video kalitesidir yavlum ya mis misss
    hadi hayrını göresin:)

    YanıtlaSil
  7. goruntu kalitesi cok cok iyi gorunuyo.. gule gule kullan.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. güle güle kullan sergül abla
    senden telefon istemelerine çok güldüm :D burası türkiye ne yaparsın işte....

    YanıtlaSil
  10. Güle güle kullan sergül ablacım
    senden telefon istemeleri çok saçma ama ne yaparsın ki burası Türkiye insanımızı anlamak çok zor ...
    daha önce senden fotoğraf makinesi isteyenler olmuştu sanırım fotoğraf makinesi isteyen telefonda ister:))

    YanıtlaSil
  11. Nasıl bir milletiz valla ben eminim senden neler istediklerini! Ciddi anlamda ucuz olanlar ve TRde de rahatca kullanabileceginiz tek ürün foto mak. (İngilizce ve Japonca menüleri var sadece !!) onu da senden isteyenler yoktur heralde? Sana sabirlar diliyorum valla!
    iPhone 5'in çekim kalitesi çok güzelmis! Güle güle kullan bu arada TR'de de yaklasik ayni tür bir anlasma olacak buyuk olasilikla, yani aslinda orasi hiç ucuz degil! TRyle basabas gidecek. iPhone 4/4S'te aynen orada ki gibi bir anlasmayla satilmisti TR'de. En karlisi ABD veya Avrupa'dan unlocked almak. Yaziyi okuyup da içinde hala "tüüh keske bize de Japonya'dan iPhone 5 yollayabilseydi" diye düsünenlere gelsin :)

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül