7 Ekim 2012 Pazar

Japonya'da Manav Tezgahı



Bu videoyu uzun zaman önce çekmiştim.Eklenmeyi bekliyornuş bir kenarda.
Japonya'da bahçeli evlerde ya da ufacık tarlası olanlar sebze,meyve yetiştiriyorlar.Kendi paylarını ayırıp kalanları böyle tezgahlarda satışa koyuyorlar.
Bütün gün tezgahın başında duramayacakları için oraya kilitli bir kutu bırakıyorlar.Böylece yoldan geçen biri satın almak istediği ürünü alıp parasını kutuya atıyorlar.
Çalınma olmuyor ki bu sistem devam ediyor.
Tabii bu sistem ülkenin genelinde var mı bilemem.Ama Shizuoka'da bolca görüyordum bu tezgahlardan.

Kıyaslama yapmayı sevmiyorum ama ister istemez insanın aklına düşünüyor.

Hatta bu uygulamayı Nagoya'da bile bulamazsınız.Çünkü hırsızlık oranı yüksek bir şehir ve hırsızlık yapanların büyük çoğunluğunun Türkler olduğunu da üzülerek hatta utanarak eklemek isterim.


2 yorum:

  1. Bu sistem Norvec'de de yaygin. Burda hatta para atilan kutu bile kilitli degil :) paranizin uzerini alabiliyorsunuz kutudan.

    YanıtlaSil
  2. Onur Ataoğlu'nun kitabından okumuştum Türklerin Japonya'daki hırsızlıklarını. Hırsızlığa karşı Türkçe uyarılar varmış hatta. Cidden çok utanç verici.

    Ama ben bunun gibi tezgahlardan buralarda da gördüm :)
    Adapazarında kimsenin başında durmadığı böyle tezgahlar vardı. Küçük yerlerde olabiliyor genelde.
    Umarım hiç bozulmadan kalırlar.

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül