2 Aralık 2011 Cuma

Japonya`da Tuvalet Şoku


Bu fotoğraf 2008 yılının aralık ayından.Annemin Japonya'daki 2. günüydü sanırım.İlk gece Kobe'de ablamda kalmış ertesi gün benim evime doğru yola çıkmıştık.Paralı yolda ihtiyaç molası vermiştik.Annem ve Gülşah'ın (kardeşim) şokunu görmeniz lazımdı.
Park alanında bir tuvalet ve saçma sapan süslenmiş :) Görüldüğü gibi süslerin birbiri ile pek alakası yok.Annemin ilk sorusu çalmıyorlar mı bunları olmuştu.Ki daha sonra birçok kez daha sordu bu soruyu.

Evet efendim Japonya'da dağın başında süslenmiş bir tuvaletin süslerini kimse çalmıyor.Ülkemin tuvaletlerinden sabunluk,sabun,tuvalet kağıdı çalanlara selam olsun.Ha bir de bu dağ başındaki tuvalet çok temizdir.Ülkemin bazı restoran ve bazı paralı tuvaletlere hatta Pamukkale tuvalet görevlisine de selam olsun.

Öğrenecek ne çok şeyimiz var değil mi?



18 yorum:

  1. sergulcum ben senin japonyaya ilk olarak gitme nedenini merak ediyorum, eger bununla ilgili bir postun varsa link rica ediyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Aynen örnek olsun bu :) Blogunu yeni takip etmeye başladım da ablanda mı Japonya da?

    YanıtlaSil
  3. bizde birtek tuvaleti çalmazlar onuda kaldırmak zor diye

    YanıtlaSil
  4. Çok haklısın ne diyeyim:))

    YanıtlaSil
  5. gerçekden su ortamın türkiyede olmasını dusunmek bile hayal

    YanıtlaSil
  6. O ne öyle, 1TL'ciler gibi olmuş:)) Ama hırsızlık konusunda çok haklısın, bizde olsa iki günde bomboş ve mis(!) kokulu olurdu o tuvalet:))

    YanıtlaSil
  7. Kesinlikle öğrenecek çok şeyimiz var. Bir de ülkemizde o tür cebe atma olaylarını veya kullandığın tuvalet kağıdını çöp yerine tuvalete atmak "uyanıklık" şeklinde daha kibar söylüyorlar ama terbiyesizlik alışkanlık haline gelince önüne geçilemiyor malesef.

    YanıtlaSil
  8. :) hepsi süper de lavabolar alçak geldi bana :D

    YanıtlaSil
  9. insanın buradan çıkası gelmez valla :)

    YanıtlaSil
  10. : )) Alttaki yazıyı okumasam yeni yıl için süslemişler sanıp ne alakasız süsler,hemde wc de?!? diye düşünecektim.Çok ilginç şeyler görüyoruz,öğreniyoruz sayende Serrose.Ben zor durumda kalıp umumi tuvalet kullanırım diye korkanlardanım.Ve evet çok haklısın öğrenmemiz gereken çooooooook fazla şey var :(

    YanıtlaSil
  11. japonların insanlıklarına hayranım ben,esas medeniyet batıdan değil doğudan doğmuş!
    hele de felaket anlarındaki metanetlilikleri,o kadar hayret etmiştik ki son büyük depremde televizyondan takip ederken..

    YanıtlaSil
  12. TOKSAN EKMEĞE ELİNİ UZATMAZSIN TABİ:)REFAH SEVİYESİ İLEDE ALAKALI BİR DURUM AMA TEMİZLİĞİN ELLE TUTULUR BİR BAHANESİ YOK.DIŞARIDA TUVALETE GİRMEK ÖLÜM.SIKMAK EN İYİSİ:))))))

    YanıtlaSil
  13. Adam olmaya çalışmak yerine İnsan olmaya çalışsak sorunlar çözülür. Ama Adam olmak daha önemli bizim için.

    YanıtlaSil
  14. Vay be oturma odası gibi tuvalet yapmışlar:)

    YanıtlaSil
  15. haksızlık etmeyelim büyük beşiktaş çarşısının içinde de şöyle bir tuvalet var ki ayrı bir aleme giriyormuşsunuz gibi. koltuklar raflar antik fincanlar falan dahi var :)
    http://gilandepi.blogspot.com/2008/10/gezelim-grelim-altun-tuvalet.html

    YanıtlaSil
  16. bizim ülkemiz niye gelişmiyor, düzelmiyor.. çok üzülüyorum ya:/

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül