2 Kasım 2011 Çarşamba

Wasabi Çiftliği

 Matsumoto gezimizin 2. gününe Wasabi çiftliğine giderek başladık.Wasabi nedir diyenleri buraya ve buraya alalım.Japonya'da wasabi çok sık tüketilir.Özellikle sushi ve çiğ balık (sashimi) tüketilirken sofranın olmazsa olmazıdır.Ama öyle ince bir ayarı vardır ki bir ucu kaçarsa her yerinizden ter çıkar.Japonya'ya gelen yabancılara şaka niyetine yedirilir şükür bana kimse yapmadı :)
 Siz söylemeden ben söylüyeyim 2. gün de aynı kıyafetlerim var üzerimde.Benim akıllı kocam çok soğuk oralar kışlık al yanına dedi.Bende 1. gün için üzerimdekiler+hırka+şal ve montumu aldım.Haklıydı dağın tepesi buz gibiydi.Ama 2. gün bir uyandık ki hava günlük güneşlik.Benim bavulda kışlık kazak,çizmelerim falan var.Yani namümkün bu sıcakta onlarla dolaşmak.Mecbur aynı kıyafetleri giydim :)
 Wasabi çiftliğine girmeden önce yandaki dereye bakalım dedik.Ama Allah'ım bu manzarayı görünce mıhlandık.Keşke orada olsaydınız.Yani ayrılamadık buradan bu yüzden bol fotoğraf var kusura bakmayın :)

 Derenin yanına 3 adet su değirmeni inşa edilmiş.
 Bu değirmenler bir filmin 3 dakikalık görüntüsü için birebir yapılmış.Yönetmen tüm ülkeyi gezmiş kafasındaki plana uygun bir dere bulmak için sonra burada karar kılmış.
 Ki bence çok haklı.Ekim ayının başına kadar da burada NHK(devlet kanalı) kanalı için bir dizi çekiliyormuş.Biz gitmeden hemen önce toplanmış set :(

 Gerçi diziyi de bilmiyoruz ya :) Oradakiler hep sohbet ettiler.O geldi mi bu geldi mi diye :)Biz iki Fransız kaldık balıkla.
 Sol taraftaki su ile sağ taraftaki suyun yapısı farklıymış.Bu yüzden içerisindeki canlılar da çok farklıymış.
 Derede bot turu yapılıyordu.15 dakikalık kısa tur ve 30 dakikalık uzun tur.Biz 15 dakikalığı seçtik.
 Verdiler elimize kürekleri çektik mecburen :) Yalan yok ben kaytardım bol bol :)
 Balık da video çekti mecbur kaytardı.Zaten dönüşte izin verildi ki bence zaten bir işe yaramıyorduk :) Botu yönlendiren kişi bize bilgiler verdi.Dizi,bölge,dere ile ilgili.Zevkli bir 15 dakika oldu yani.Bottan inip çiftliğe gidebildik sonunda.
 Çiftliğin satış bölümünde wasabiden yapılmış yiyecekler,hediyelikler falan satılıyordu.En ilginci ise wasabili dondurma idi.Biz de yedik fena sayılmazdı.
 Bu çiftlik dizi sayesinde bir anda ünlenmiş.Onlarca tur otobüsü vardı otoparkında.Hediyeliklerden özellikle dondurmadan çok para kazandıkları için girişi ücretsiz yapmışlar.Bizim o kadar paraya ihtiyacımız yok demişler.Çok şaşırdım birkaç dakika dondum sanırsam.
İşte bu da yeşillenmiş halleri.Dileyenlere wasabi turşusu yapma sınıfı bile vardı.Japonlar gezmeyi ve gezdirmeyi çok iyi biliyorlar.Keşke bizde de zeytin bahçesi turu ne bileyim ya da başka bir sebze-meyve bahçesi bu hale getirilse.Hem çocuklar hem de büyükler için keyifli ve öğretici bir gezi olmaz mı?

ve son olarak bu videoya hastayım :) Sakın siz japonların yanında bu aksan ile wasabi demeyin sizi düzeltmeye çalışıyorlar :)


bütün çiftliği wasssssssssssssaaaaaaaaaaabiiiiiiiiiiii diye gezen bendim :)


Matsumoto gezimizin 1. günü için buraya tık tık

İkinci günümüzün ilk yarısı burada bitmiştir efendim :)

beklemeye devam :)


10 yorum:

  1. Evet, keşke öyle geziler de olsa ve o tur rehberi de ben olsam! :D Hemen kendime pay piçeyim. :D

    YanıtlaSil
  2. fotoğraflar harika yine..iyiki sevgili kocamcım okumuyor blogunu japonya'yı görmek istiyorda,bu postları okusa hiç beklemez en kısa sürede gelir :) sanırım bende yavaş yavaş istiyorum görmeyi :)

    bu arada hem fikirim gezi fikrinde..ama bizim yapımız farklı onlardan,öyle çok kişi geliyor diye para almamazlık yapmazlar daha fazla para alırlar burda :)

    video'da çok eğlenceli imiş..

    2.bölüm bekleniyor merakla..

    YanıtlaSil
  3. waow dere harika orada olmak istedim :)

    YanıtlaSil
  4. Süper bir gezi olmuş, ne kadar huzurlu bir yer.. Aynen katılıyorum bu arada keşke burda da benzer geziler olsa.. Bu arada videoya bayıldım.. wasssssaaabbiiiii:))))

    YanıtlaSil
  5. derenin görüntüsü yeşilin dereye verdiği renk muhteşem.Huzur verici fotoğraflar...
    Geziniz süpermiş, bol keyifler :)

    YanıtlaSil
  6. Hangi diziymis acaba merak ettim simdi :)

    YanıtlaSil
  7. wasabi ile ben de klasik bir şekilde tanıştım.sushimi daldırıverdim içine bolcana ve atıverdim ağzıma :) uzun süre yiyemedim.ama gerekli kadar (minicik) batırıp yemeyi öğrenince çok sevmeye başladım.

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar güzelmiş dere, gerçekten de keşke orada olsaydım :/

    Kuzum bu arada bende mimin var, yapmanı dört gözle bekliyorum ^^

    YanıtlaSil
  9. doğanın muhteşem renklerine bayıldım doğrusu

    YanıtlaSil
  10. Hangi diziymis ki bu? Cok merak ettim.:D

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül