8 Ekim 2010 Cuma

Japonca Sayılar



Bloga japonca sayılar ve sayı sayma olarak gelen çok kişi var.Ben yeterli Japonca eğitimi aldığımı düşünmüyorum hala eksiklerim var.Yine de elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım.

Japoncada sayıları öğrenmek kolay ama sayı saymayı öğrenmek zor! İlerleyen günlerde ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Şimdi en kolayından başlayalım sayılar.Yukarıda resimlerini ekledim kanjileri.Sayıları yazmak kolay (Allah'tan)

Japonca 3 alfabeden oluşuyor diye yazmıştım.Hiragana,katagana ve kanji .Kanji Çin'den gelmiş ve hala kullanılmakta.Tabii ki Çİnce ile alakası yok okunuşları ve bazen anlamları bile çok farklı.Yazılışları aynı sadece  :) Japoncayı alfabe ile yazınca buna Romaji deniliyor.

Sayı -romajisi -okunuşu

1- ichi -içi

2- ni -ni

3- san - san

4- shi /yon -şi /yon (bu ikisinin farkını ileryen postlarda anlayacaksınız

5-go-go

6-roku -roku

7- nana/shichi -nana/şiçi

8- hachi - haçi

9- ku/kyu - ku /kyü

10- jyu -jyü

100-hyaku- hyaku

1000- sen - sen

10,000 - man - man (ichiman)

11- jyu-ichi

20-ni-jyu

150 -hyaku-go-jyu

2000- ni-sen

25,500 - ni-man-go-hyaku


Basit olarak sayılar hakkında söylüyebileceklerim bu kadar :)

Sayı saymayı ise gelecek günlerde anlatmayı düşünüyorum.

Hadi bakalım ev ödevi  yorumlarda istiyorum cevapları :)

15,253

1296

148

98

25

Şimdilik bu kadar

Sayounara (hoşçakalın )

8 yorum:

  1. :)))aaa ben de biara gitmiştim japonca kursuna

    YanıtlaSil
  2. amanın ingilizce ve almancaya bu posttan sonra laf atmayı bırakıyorum.evet evet ikiside çook kolaymışda haberim yokmuş:))
    takipteyim dersleri..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. mangosennihyakugojuusan
    sennihyakukyuujuuroku
    hyakuyonjuuhachi
    kyuujuuhachi
    nijuugo

    YanıtlaSil
  4. sayın hocam afedersiniz ama en önemli sayı 0 hakkında bir şey söylememişsiniz.
    eğer mümkünse onu da söyleyebilirmisiniz.

    YanıtlaSil
  5. Nostalji oldu bana,üniversitede bir dönem japonca dersi alıp bu sayıları öğrenmiştim ben.Amma velakin bugüne dek yalnızca ichi-ni-san vardı kalan zihnimde :D onunla da genç kafamızla ''3 nisan'' diye dalga geçerdik ,keşke o dönem adam akıllı dersleri takip edip öğrenseymişim :)

    YanıtlaSil
  6. Japonca öğrenmeyi çok istiyorum ama böyle zorluklarını görünce hiç cesaretim kalmıyor.Yine de denedim bakalım.Sahiden uğraştım,umarım bi tanesi olsun doğru çıkar :)İlki çok zordu.İlk ödev bu kadar zor olur mu hiç:)
    15,253 = Jyu-go-man-ni-hyaku-go-jyu-san
    1296 =(ichi)sen-ni-hyaku-ku-jyu-roku
    148 = Hyaku-shi/yon-jyu-hachi
    98 = ku-jyu-hachi
    25 = ni-jyu-go
    Acaba doğru mantıkla mı gittim?

    YanıtlaSil
  7. Gokigen ikaga desu ka?, Ogenki desu ka?
    Doozoyoroshiku. Okarada ni ki otsukete.
    Dewa mata :)
    Konban wa...

    YanıtlaSil
  8. Sergulcum yazinda 25,500 - ni-man-go-hyaku sayisini yazarken go sen'i unutmussun :P

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül