18 Ağustos 2009 Salı

Obon Festivali



Obon festivali (ölüleri anma günü )13-15 ağustos arasında kutlanıyor.Aslında dini bir festival ama çok eğlenceli geçiyor.Çeşitli yerlerde panayır alanları kuruluyor ,şirketler genellikle tatil oluyor ve herkes panayır yerlerinde eğleniyor.
Bana trenle 20 dakika uzaklıktaki şehir de bir Türk restoranı var.Türkiye'ye gitmeden önce tanışmıştık.Sermoon ,balık ve ben Türk yemekleri yemiştik.Sahibi beni aradı ve matsuri de çalışıp çalışmayacağımı sordu.Aslında bizim planımız vardı.Balığın ailesi gelecekti son anda iptal oldu.Neyse gelmesinler biz de balıkla gezeriz diyorduk ki balığın izni de iptal oldu.Aslında 3 gün izinliydi 1 güne indi izni.Ben de çalışayım dedim :) Zaten Türkiye'den döndüğümden beri adapte olamadım hala :( Bu fırsat hem kafamı dağıtır hem de para kazanırım dedim :) İşte yukarıda ki stand bizim standımız.İlk gün balık 'ta geldi yardıma :)

Japonya'da çoook meşhur olan Maraş dondurması.Poz amaçlı bir fotoğraf ben de o güç nerdeee :)
Kaya abi sağolsun süper şovlar yaptı Japonlara :)
Bir çok ülkenin standı vardı.
Türkiye :)
Japonya
Çin
Hindistan
Brezilya
İsrail
Endonezya
Mısır ilk aklıma gelenler :)


3 gün sürekli şovlar yapıldı.Yukarıdakiler Japon çalgısı Taiko eşliğinde dans grubu.Her yaştan insan vardı grupta.




Sahnede ki grup Peru 'dan :) Gelen çocuklara balon dağıtıldı.Bu pozu seviyorum ben :)


Çok eğlenceli şarkılar söylediler.Peru müziği ile tanışmış oldum böylece.


Ve sırada Endonezya dans gösterisi.


Kostümlerini çok beğendim.

Bu festival büyük bir otelin bahçesinde oldu.Yukarıdaki 2 maskot otelin maskotları.Hergün aynı şov yapıldı.
Çocuklara kova ve su dağıtıldı.Önce havanın sıcaklığı ölçüldü.Sonra iki maskotun çok terlediğini ,onlara yardım amaçlı havayı serinletmemiz gerektiği söylenildi.



Ve çocuklar tüm alanı su ile ıslattılar.



Ve gerçekten sıcaklık düştü :) bir süreliğine bence :) Yukarıdaki kızlar da şov yaptılar.Ama ben iş başında olduğum için göremedim :(




Ve Hindistan dans gösterisi.


Hawai müzik grubu eşliğinde dans gösterisi.

Şimdilik bu kadar videolar da var belki eklerim bir ara.

3 gün çook yoruldum ve eğlendim :) Bu bölge de çooook fazla Brezilyalı olduğu için beni de Brezilyalı sanıyorlar hep.Bizimle beraber Brezilyalı Paulo bile kendi vatandaşından sandığına göre zavallı Japonlar niye sanmasın ki :(

Tabela yazdıracağım ben Türküm diye :)

Obon hakkında ingilizce bilgi için buraya

12 yorum:

  1. oooo süpermiş eğlenceler
    fotolar da süper
    gelin hanım bomba gibisin maşallah
    öptüm seni

    YanıtlaSil
  2. taiko yu gormeyi cok isterdim...super olmus senin icin...yarindan sonra gorusuruz maikommm benim :)))

    YanıtlaSil
  3. süpermiş ya ne güzel. ben bile yemedim bu sene maraş dondurması millet japonyada yiyor :))
    kedi kostümüne de bayıldımmm.
    aa bi de bişi sorucam ben sana mail mi atsam ki?

    YanıtlaSil
  4. Harika fotoğraflarrr, çok seviyorum gezi yazılarını:)

    YanıtlaSil
  5. serrrosecimmmm ne hoş fotolarrr :)

    YanıtlaSil
  6. japonları cok sevıyorum yahu.. halbukı hıc japon arkadasım olmadı.. ayrı bı sempatım var onların bıze oldugu gıbı.. olulerı anma festıvalı ılgıncmıs ama :) maraş dondurmasına da sasırdım.. gercı cok fazla turk yasıyor orda degıl mı..

    YanıtlaSil
  7. Mavianne

    Ablacim evet guzeldi gercektn ma senin tatil kadar degil :)
    ben de opuyorum seni

    Sermoonum
    yaa gel dedik sana gelmedin :)

    Ozlem
    hehehe valla 3 gun yedim bol bol :)
    aldim mailini ;)

    pembecikolata
    Hosgeldin
    tesekkur ederim cokmutlu ettin beni

    gizem
    sagol canim

    YanıtlaSil
  8. Gezelim görelim'de bu hafta Obon Festivali'nde bir Türk: Serroseeeee
    :))))

    YanıtlaSil
  9. harika .çok güzel resimler

    YanıtlaSil
  10. Ölüleri anma derken anlamadım
    Bizim Çanakkale Şehitlerini anma gibi mi hani bir savaşta ölem meçhulleri anmak adınamı genel olarakmı? Ve neden Eğlenceli ?
    Eğleneceksin ozaman neden ismi Ölüleri Anma ? ::::))) çok soru sordum galiba ama ilginç geldi
    Resimler çok hoş canımmm Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. ay dedim sen mi yapıyorsun yoksa dondurmayı çok renkli görüntüler doya doya eğlenmişsindir

    YanıtlaSil
  12. pekiiiiii ölüleri ne zaman andılar :-)

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül