3 Mart 2009 Salı

Tanrı ile Sohbet 1



Tanrı ile Sohbet Neale Donald Walsch'a ait 3 ciltlik bir kitap.Uzun bir süre önce bu seti benim için çok önemli olan bir arkadaşım doğum günü hediyesi olarak almıştı. 2. ve 3. cildi hala okumadım.Ama 1. cildi defalarca okudum.Genel olarak kitap okurken altını çizerim.2.el kitap okurken de altı çizili olanlar ,kenarına not düşülmüş olanlar daha makbul benim için.Aynı satırlar başkalarında nasıl bir etki bırakıyor buna şahit olmak bana haz verir hep.

Tanrı ile Sohbet 1 'de beni etkileyen birçok yer var.Bunları genelde günlüğüme,ajandama not alırım.Şimdi burada da paylaşayım istedim hem size fikir verir kitap hakkında hem de kendime not olur :)


... Çünkü insanlar sevdikleri şeyi yok etmeye,daha sonra da yok ettikleri şeyi sevmeye ve değer vermeye meraklıdırlar.

syf:31


...Sevginin koşullu olduğunu ,size ebeveynleriniz öğretti.Onların sevgi koşullarını kaç kez hissettiniz.İşte bu deneyimleri,kendi ilişkilerinize taşıdınız.


...Koşulsuz sevilmenin nasıl bir şey olduğunu unuttunuz.

syf:33


...Korku;daraltan,kapayan,içe hapseden,kaçan,gizleyen,biriktirerek yığan,zarar veren enerjidir.

Sevgi;genişleten,açan,yayılan,kalan,açık olan,paylaşan,iyileştiren enerjidir.

syf:35


...Kendi yaptıklarınızı değiştirmek,başkalarının yaptıklarını değiştirmekten çok daha kolaydır.

Bir şeyi değiştirmek için ilk adım,onun olmasını sizin seçtiğinizi kabul etmektir.

syf:52-53


...Acı çekmenin olaylarla ilgisi yoktur;acıyı yaratan,olaylara gösterdiğiniz tepkilerdir.

Olan her şey ,yalnızca oluyor.Olanlar hakkında ne hissettiğiniz ise size bağlı.

syf:127


...Bir gün eğer yeterince cesaretiniz varsa ,s.e-vi-ş-menin savaşmaktan daha iyi olarak deneyimlendiği bir dünya yaratacaksınız.

İşte o gün hazzı tanıyacaksınız.

syf:131




... Gerçek Usta, en çok öğrencileri olan değil,en çok Usta yaratandır.


Gerçek lider,en çok takipçisi olan değil,en çok lider yaratandır.


Gerçek kral,en çok tebaası olan değil, en çok kişiye kraliyet yolunu açandır.


Gerçek öğretmen,en çok bilgiye sahip olan değil,başkalarını da en çok bilgilendirendir.
syf:138
...Eğer yaşamda garanti istiyorsanız,hayatı istemiyorsunuz demektir.İstediğiniz ,yazılan senaryoların provasıdır.

Hayat ,doğası gereği garanti vermez.Garanti amacı çarptırır.
syf:166

Bir çok çizilmiş satırların arasından bu kadarını paylaşayım istedim şimdilik belki daha sonra yazarım gene :)

23 yorum:

  1. Bu seriyi annem de defalarca okumuş bana da tavsiye etmiştir ama bir türlü okumak nasip olmadı ne yazık ki... Senin bizlerle paylaştığın bu küçücük cümlelerden sonra kesinlikle okumaya karar verdim. ;) Öpüldün canım...

    YanıtlaSil
  2. "Genel olarak kitap okurken altını çizerim.2.el kitap okurken de altı çizili olanlar ,kenarına not düşülmüş olanlar daha makbul benim için.Aynı satırlar başkalarında nasıl bir etki bırakıyor buna şahit olmak bana haz verir hep."

    Serrose'cim ben bu cumlelerine :
    "-AYNEN!!" diye bir cvp veriyorum!
    aysica kitap cok ilginc ve hos biseye benziyo anlattigin kadariyla. netten siparisini verebilirim sanirim. bi arastiriyim ben. cok saol paylasimin icin.

    YanıtlaSil
  3. ne güzel cümleler not aldım bende

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bir kitapmış,tavsiye için teşekkürler canım.okuyacağım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. tüm sözler çok anlamlı.teşekkürler paylaştığın için...

    YanıtlaSil
  6. okuyupta etkilendiğim kitaplardan biridir. teşekkürler hatırlattığın için.

    YanıtlaSil
  7. ne kadar da güzel cümlelerle süslenmiş kitap

    YanıtlaSil
  8. adıyla oldukça dikkat çekici aslında dinimizde var olan şeyleri başka ağızlardan duymaktan çok da farklı değil, aslında aklın ve tecrübenin yolu hep aynı doğrulara varıyor. Yazar herhalde müslüman değildir ama bilse islamın özünün aslında yazdıkları olduğunu

    YanıtlaSil
  9. harika cümleler bunlar canim bende cok önem veririm hayata yön veren sözlere paylasimin icin tesekkürler..sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. tşk ederim serrose.daha sonra gene yaz))

    YanıtlaSil
  11. ne guzel bır kıtabmıs bu boyle bak sımdı okunacaklar lıstesıne eklemek lazım hos u lıste ıyıce kabardı artık bır yerden baslamak lazım :)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba,
    İşlerim yoğunluğu ile ancak size cevap yazabiliyorum. Bloguma gelipte ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim..Bu sayede bende sizin blogla tanıştım ve çok beğendim. Yıllardır, ahşap boyama atölyem dışında, uğraştığım bir home office işim dolayısıyla kişisel gelişim kitaplarını severek okuyorum. sizin sayfanızda bana çok enteresan geldi, takipte olacağım...

    YanıtlaSil
  13. Güzel bir kiataba benziyor, çizdiğin sözleri sevdim.
    Biz ebeveynler koşulsuz severiz diyoruz ama yazıldığı gibi biz mi öğretiyoruz koşullu sevgiyi, biraz düşüneyim ben bunu

    YanıtlaSil
  14. okuyacağım mutlaka teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Bu kitabi mutlaka okumaliyim Serrosum :))

    YanıtlaSil
  16. Süpermiş.Mutlaka okuyacağım.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Aynı isimli bir film de var...seyrettiğim ve cok etkilendiğim..

    YanıtlaSil
  18. okuduğum güzel bir kitaptı hatırlattığın için teşekkürler
    bu arada seni mimledim bakabilirsen bir ara sevinirim

    YanıtlaSil
  19. Guzelmis kitap, alintilari cok begendim...

    sevgiler canim, opucukler....

    YanıtlaSil
  20. Çok güzelmiş gerçekten ya bende çok merak ettim, paylaşım için teşekkürler Serrose...

    YanıtlaSil
  21. aslında bildiğimiz şeyler ama yabancı bir kitabda olunca daha çok ilgimizi çekiyor nedense...paylaşım için teşekkürkler..uygulamak iş oluyor değilmi herşey bakış açısı olaylar;mutluluk da üzüntüde herşey bakış açısına göre değişiyor...

    YanıtlaSil
  22. Bir Çift Yürek romanını bitirdikten sonra bu kitabı okumaya karar verdim. Okuduğum romanı bir yakınıma bahsettim. O da bana sizin notlar aldığınız bu kitabı da okumamı önerdi.Çok etkilendiği bir kitap olarak önerdi. Sizin de blogunuzda paylaştığınız cümleler bunun kanıtı. Mutlaka okuyacağım. Paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  23. Etkileyici bir kitap olduğunu bir yakınım da söyledi.Sizin cümle notlarınız da bunun kanıtı. Mutlaka okuyacağım. Paylaşımınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül