23 Ekim 2008 Perşembe

Mitsuke Okulu

Hasta hasta boş durmadım.Yeni tanıştığım öğretmenimle kanka olduk.Beni şuanda hala ayakta kalan Japonya'nın en eski okuluna götürdü.Bugünlerde müze olarak kullanılıyor.Yapımına 1874 yılında başlanmış ve sonraki yılda eğitime başlanmış.Batı stilinde yapıl~mış.Fotoğrafta net görünmeyen zemini oluşturan taşlar Enshu Yokosuka Tapınağından alınmış.
Okul ilk açıldığı zaman fazla öğrenci olmamış.Çocukları da çalıştırdıkları için %40 katılım olmuş.
(ekonomik olması için kalem defter yerine yukarıda ki tahta ve tebeşirleri kullanmışlar uzun süre)


Okula başlama yaşı 6 imiş.Toplam eğitim 8 yıl imiş.4.yılın sonunda sınavı geçebilenler 2. eğitime devam edebiliyormuş.


Bu okul 1922 'ye kadar okul olarak kullanılmış.Bir süre stajyer öğretmenler için kullanılmış daha sonra ise kız dikiş lisesi olarak kullanılmış.
2. Dünya Savaşında askeri hastane olarak kullanılmış.Savaş bittikten sonra bir süre daha hastane olarak kullanılmaya devam etmiş.1954 yılında Iwata City Folk Müzesi olarak kullanılmaya başlanmış.1992 yılında tekrar ilk ismine yani Mitsuke Okulu müzesine çevirilmiş.
İlk katında bir sınıf eskisi gibi muhafaza edilmekte fotoğraflarda görüldüğü üzere.
İkinci katta dünden bugüne eşyalar sergilenmekte.


(eski zaman öğrencileri )

3. ve 4. katta zamanın önemli insanlarına şehri gösterebilmek amacıyla inşa edilmiş.O zaman tüm şehir görülebiliyormuş ama şimdilerde imkansız :)

Çok sıkıcı olmamıştır umarım :)

İkinci katında resimleri diğer yazıda :)

photos by serrose

4 yorum:

  1. Ne güzel kanka olmanız şeker geçmişler olsun :(

    YanıtlaSil
  2. vay be süpermiş,ben bu insanları gerçek sandım kız bir an :)))

    YanıtlaSil
  3. çok güzel düzenlemişler müzeyi. Ş anda eğiti çok ileri seviyede diye biliyorum japonyada doğru mu

    YanıtlaSil
  4. Craft womancim sagol canim gribin son demleri iste

    Egeli ablacim bende oyle sandim ilk :)

    cocukla cocuk
    evet epey bir ileri cok guzel bir sistem uyguluyorlar

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül