22 Ekim 2008 Çarşamba

Film mi?Kitap mı?

Okuduğum kitapların filmlerini de izlerim genelde.Benim hayalime uygun mu yoksa farklı görmek deneyimlemek isterim.Kitaptan uyarlanan her film başarılı değil bence.İşte ilk aklıma gelenler...
Bir Geyşa'nın anıları'nın ikisi de başarılı olmuş bence.Kitabı severek okumuştum ama filme bayıldım.Defalarca izledim.Kitap aslında Japonya'da geçiyor ama başrol oyuncusu Çin'li olduğu için Japonlar bu filme tepkililer ve izlemeyen çok var.Balıkta benim sayemde izledi :)Sonuç olarak ikisi de başarılı (bence)
Da Vinci Şifresi okumayan kaldı mı? Kitap soluksuz okudum ama film çok can sıkıcı.Fenalık geçirdim seyrederken beni çok baydı.Japonlarda aynı fikirde kitabı sevmişler ama film ı-hı olmamış.
İnci Küpeli Kız kitabını 3 saatte bitirmiştim sonra koşa koşa Dvd dükkanına gittim.Filmi aldım geçtim televizyonun karşısına ama o da ne çok sıkıcı sevmedim hiç.Colin Firth hayranı olduğum için sonuna kadar izledim.


İşte ikisi de başarılı bir iş daha.Kitabı da filmi de süper.Filmi iki kere seyrettim .ilki uçakta ikincisi evde.THY son çıkan filmleri vermesine bayılıyorum en az 12 saat uçtuğumuzdan rahatça vizyon filmlerini seyredebiliyoruz.
Aklıma gelen diğer kitaplar; Zülfü Livaneli -Mutluluk = 2side süperdi
Harry Potter =2side süper vallahi zevkle izliyorum :))))
Şimdilik bu kadar sizler ne düşünüyorsunuz?
Film mi ?kitap mı?

15 yorum:

  1. önce filmi izlemeliyim , sonra kitabını okumalıyım, yoksa tat alamıyorum. İtalyanca Aşk Başkadırın kitabını okudum bayıldım , filmine gittim , film bitmiş bekliyorum ara verildi sandım. Kitapları filme alırken aynı derinlik verilemiyor haliyle. Ama mutluluk başka , onun da sonu farklıydı , umutsuzluk aşılamaml için mutlu sonla bitirilmişti. Öptüm seni

    YanıtlaSil
  2. çOK ŞEKER BİR YAZI OLMUŞ BU. :) Bütün görüşlerine sonuna kadar katılıyorum. P.S. I love you nun kitabını okumadım ama film başarılıydı.

    YanıtlaSil
  3. Ben galiba ikisini ayrı tutuyorum..mesela da vinci şifresinin kitabının cılkı cıktığından okumadım ama filmini beğendim..

    Filmleri de seviyorum..kitapları da ama ayrı ayrı..

    YanıtlaSil
  4. Ben kitabini okudugum filmi izlerken ister istemez farkli bir gozle izliyorum.:s

    Kitabini cilki cikmadan okumustum.Bende de o durum var sevmem ;)

    YanıtlaSil
  5. upss bloggerda sorun mu var ya yorum geldiginde mail alamiyorum :(
    Lale ablacim
    ben tam tersi once kitap sonra film.Once filmi izleyince kendi basima derinligine inemiyorum kitabin.KArakterler yuzler hazir oluyor sanki :(

    Sinemcim hosgeldin :)
    katilmana sevindim canim :)

    YanıtlaSil
  6. Bence kitap çünkü o zaman kendi filmini çekebiliyorsun. İstediğin suratta oyuncular uygun sahneler farklı çekim açıları:))) Kitap okumanın en zevkli hali kesinlikle katılıyorum da vinci şifresi kitapda daha harikaydı:)))

    YanıtlaSil
  7. kitap egerki japonya japonca japonlar ve tarzima uygun konudaysa muhakkak okurum ki biliyorsunn birde senin tavsiyelerini okumaya calisirim
    film ise jet li ise ve japonya japonlar japonca ise konusu muhakkak izlerim.
    ikisininde tadi baska adi ayni olsada
    optumm seni
    bu arada ucakta izledigin filme ara ara suikast girisimlerim icin cookkk ごめんなさいcanimm

    YanıtlaSil
  8. kitap gibisi var mı:)))...sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  9. Film izlemeyi de, kitap okumayı da ayrı ayrı çok seviyorum ama hem kitabı olan, hem filmi olanlarda birini tercih ediyorum. Sıkılıyorum çünkü. Ya da filmi hemencecik bittiği için kitabı tercih ediyorum. Kendi hayal dünyamda canlandırdığımla kalsın istiyorum.

    YanıtlaSil
  10. Memories of a Geisha 600 sayfafalandı ma asüperdi bence film o kadar iyi değildi. Kitapları tercih ediyorum daima canım

    YanıtlaSil
  11. Ben İnci Küpeli kızın önce filmini seyretmiştim. Scarlet'i pek severim, gerci o filmde eblek eblek bakıp duruyordu ama olsun. Sonra da Vermeer'in eserlerini içeren bir kitap bulmuştum kitapçıda, tablolarının hikayesini okumuştum :)

    YanıtlaSil
  12. Kesinlikle önce kitabı okurum, sonra filmini izlerim ama zaten film ile aram iyi değildir. İyileştirme çabaları var ama ....

    YanıtlaSil
  13. Kesinlikle önce kitabı okurum, sonra filmini izlerim ama zaten film ile aram iyi değildir. İyileştirme çabaları var ama ....

    YanıtlaSil
  14. Asla kitaptaki detayları filmde bulamazsınız ki doğaldır o kadar kısa sürede anlatılamaması. Bu ufak bir hayal kırıklığı yaşatsa da resim hafızasına hitap ettiğinden filmden sonra kitap akılda daha uzun süre yer edinecektir. Son noktayı koyuyorum; keşke her okuduğum kitabın filmi yapılsaydı başarılı olsun olmasın ;)

    YanıtlaSil
  15. Genelde kitabını okuduğum filmleri izlerken fragman izliyormuş gibi hissederim, kitaptaki derinlik ve ayrıntılar olmadığı için. Ama Yüzüklerin Efendisi serisi müstesna. hastayım adeta. Her sene muhakkak izlerim hiç izlememiş gibi.

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül