20 Haziran 2013 Perşembe

Edebiyat Mutluluktur


Dün sonunda bitmek üzere olan Edebiyat Mutluluktur kitabımı da bitirebildim.Daha önce Zülfü Livaneli'nin Son Ada romanını okumuştum.Bu okuduğum ilk kısa yazıları (sanırım gazete yazıları) oldu.
Genel olarak zengin bir kitap.Bahsettiği konular,kitaplar insanda merak uyandırıyor.Bu açıdan bolca not aldığım bir kitap oldu.Ama zaman zaman çok sıkıldım.Bazı yazılarda dilinden çok sıkıldım.Özellikle kendini övdüğü (haklı bile olsa,bu birikime sahip bile olsa bana itici geldi) bölümlerde bolca mola verdim.
İnsanların neyi okuması ve neyi okumaması gerektiği üzerine bolca yazmış.Sanırım o da insanlara onu oku,bunu okuma diyenlerden.Böyle düşünen birinin gazete yazılarını kitap haline getirmesi de ilginç geldi bana.
Sonuç olarak zengin bir kitap ama herkese tavsiye edebilir miyim emin olamadım.

Darısı kitaplıkta bekleyen diğer kitaplarımın başına.

Siz okudunuz mu bu kitabı?

4 yorum:

  1. Evet, bilgi birikimi açısından boş olmayan bir yazar Livaneli. Çok yönlü açıkçası. Tabi yaşayan yazarlar arasında bana göre bir adım öne çıkıyor. Tabi kitabın bazı kısımları daha uzmanlık gerektiren edebi bir dile sahipti.
    Kitap ayırt etme konusunda bilinçli olmak gerektiği konusuna katılıyorum ama empoze etme anlamında bu düşünceye karşıyım.

    Sevgiler... Sen hep yaz. Takipteyim hep. Bazen yazamasam da, hayalet takipçinim. :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de Sevdalım Hayat isimli biyografisini okumuştum ancak ben de senin gibi sürekli kendisini övmesinden kitabın sonuna doğru artık fenalık geçirdim...sürekli bir ben ben ben dili...çok itici...Kendisini bestelerini tüm dünya takdir ediyor halk da takdir ediyor ancak mütevazilik de bir erdemdir ve büyük sanatçılar şairler övünmezler yaptıklarıyla onların tek derdi üretmektir.Zülfü beyi de kötünün iyisi olarak değerlendiriyorum.Yine de Mutluluk ve Serenad'ı a okuyacağım ilerde...

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten ben de kendini ve Yaşar Kemal'i övdüğü yerlerde çok sıkılmıştım ! Benim de çok not aldığım bir kitaptı ancak nedense çok çok fazla sevememiştim ben.

    YanıtlaSil
  4. Bence insanlar okudukça kendi seçimlerini oluştururlar. Sevdikleri sevmedikleri konuları yazarları edebi tarzları kafalarında belirlerler. Her insan bu seçimi ve tarzını okuyarak elde etmeli bence, bir başkası onun adına karar vermemeli yada dikte etmemeli. Mesela ben yıllar içinde şunu anladımki roman tarzı kitapları sevmiyorum, daha tarihsel bilimsel kitapları seviyorum, bide senin okuma hallerini çok seviyorum sergülüm :)

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül