1 Şubat 2012 Çarşamba

Kappa Sushi


 Geçenlerde gittiğimiz fast food sushi restoranında video çektim sizler için.Japonya'da gerçek sushi restoranları ve bu yazıya konu olan fast food sushi restoranları olarak 2'ye ayırabiliriz sanırım.Ben gerçek sushi restoranlarında yiyemiyorum.Kokudan midem bulanıyor.

Fast food sushi restoranları aileler için güzel ve ucuz bir alternatif oluyor.Zaten sushi genelde evde yapılan bir yiyecek değildir.Bir de Japonya dışındaki ülkelerdeki sushi adları Japonya'da bulunmuyor.Mesela ben Türkiye'de duyduğum birçok ismi burada duymadım.

            



 Ben sushi konusunda hala çok seçiciyim.Her şeyi yiyemiyorum ama her defasında yeni bir şey denemeye gayret ediyorum.



En son halini çekmeyi unuttum ama son fotoğraf güzel bir örnek.Masadan kalkmadan önce garsonu çağırıyorsunuz.Gelen garson tabakları sayıyor ve elinize hesap fişini veriyor.Sonra kasaya doğru yola çıkıyorsunuz.

Bu bana (belki aranızda bilenler vardır)çocukken çöp şiş yemeğe gittiğimiz Ortaklar'ı hatırlatıyor her defasında.
Ailece giderdik ve hesap zamanı masadaki çöpler sayılırdı.Şimdi bu gelenek yok sanırım.



Kimler Ortaklar'da çöp-şiş yedi bakayım?





20 yorum:

  1. son birkaç aydır suşi sever oldum çıktım ben.. gerçi doğrudur, muhtemelen burdaki suşiler japonya'dakilerin basit bi kopyasıdır. insan bulamadığını daha çok istiyor sanırım :) biz çok ters yaratıklarız :D

    YanıtlaSil
  2. Çok güzeller bende İzmir'de japon restoranına gitmek istiyorum ama ne yesem hiç bilmiyorum sordum gidenlere genelde suşi yemişler ama ben ilk seferde yiyemem diye noodle yada mori soba (sobo mıydı) istiyorum ama ya yoksa endişesindeyim birde duyduğuma göre 3 kişi oturup 100 lira hesap ödemişler.. sende 150 yen diyorsun tabağına ah ah video çok güzel shinkansen deyince sen dedim ne tren mi yanlış anladım heralde gelince anladım çok şekermiş :)

    YanıtlaSil
  3. Karşıdan güzel görünüyor ama bir gün deneme cesareti gösterebilir miyim bilmiyorum. Balığı severim ama kokusundan hoşlanmıyorum. Çiğken de daha çok kokar gibi sanki. Bilemedim ya.

    YanıtlaSil
  4. Ay bu şinkansenli servis çok güzelmiş garsondan iyidir tabi :) Canım çok çektiii! Bunu yapmayacaktin! Ah ne de çok giderdim. En çok özlediğim şey Japonya'da. Hiç de bıkmazdım. Afiyet olmuuş ;)

    YanıtlaSil
  5. japon yapmış'ı bitirip,ne yapmışa geçince yazdığın şeyleri hemen canalndırabiliyorum kafamda..ne hoş oldu..ben hiç suşi tatmadım,hatta çokca önyargıyla yaklaşıyordum ama merak ediyorum şimdi,belki bigün geldiğimde beraber yeris kimbilir :)

    tabaklar çok hoşmuş..ayrıca sayılmasıda..

    ortaklar dediğin eyüpmü? yoksa bir mekan ismimi..eğer eyüpse ben niye hiç bilmiyorum diye düşündümde :)

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Ben Avusturya'da Erasmus öğrencisiyken Japon arkadaşlarım bana nasıl yapılacağını öğretmişlerdi sushi'nin. Yapmıştım ama yiyememiştim. DIşındaki yeşil yosunun tadı yüzünden :(.Yosun da olmaabilir tabi o, hatırlayamadım şimdi =).

    YanıtlaSil
  7. sizin uzun zamandan beri sessiz takipçilerinizdenim.Yazılarınızı ve yaşadıklarınızı beğenerek okuyorum.İlk defa yorum yazıyorum.Hatta ilk defa bir bloga yorum bırakıyorum.Nedeni Ortaklar ile ilgili iyi ve kötü bir çok anım olmasından. Evet bende orada çöp şiş yiyenlerdenim.Hesap kısmını hatırlamıyorum:)Eşinize selamlar.Mutlulğunuz daim olsun inşallah

    YanıtlaSil
  8. ben en son Ağustos ayında gittim Ortaklara.
    Çöp şişler sayıldı ve hesap öyle ödendi.:))Bazı yerlerde hala devam ediyor.

    YanıtlaSil
  9. Nam nam namm..Afiyet bal şeker olsun tüm yedikleriniz ;))
    Ortaklar mıı..Tabiki de gittim bir Egeli olarak ;) Hala çöpleri sayıp ona göre hesap çıkaran yerler var ama genel olarak porsiyona göre ücretlendiriyorlar artık.

    YanıtlaSil
  10. Benim de pek aram yok sushi ile, balik / deniz urunu ne bulsam yerim ama cig olunca isler degisiyor. Ama Ortaklar dedik beni bitirdin, simdi nerden bulacagim burda Ortaklar'i , ya da cop sisi :)

    YanıtlaSil
  11. Egeli hatta Aydın,Sökeli olarak tabii ki Ortaklarda çöp şiş yedim ve gurbet ellerde o günler aklıma geldikçe ağzım sulanır hihi Bu arada, aynı sistem Stuttgart'da bir restorantda da var Sushi çeşitleri farklı renkli tabaklarda dönen tablanın üzerinde duruyorlar fakat tek fark istediğin yok ise sizin ordaki gibi sipariş kısmı yok ki büyük eksiklik. Ve sonunda tabaklar renklerine göre sayılıp hesap ödeniyor. Ben çok sevdim ve açıkcası müdavimi oldum diyebilirim.
    Sevgiler...
    BuBu

    YanıtlaSil
  12. istanbulda yasayan nazillili olarak ben deeee...... tugba

    YanıtlaSil
  13. ortaklar iyidir..ve ben hep Japonyaya gitmek istemişimdir ama okuyorum şuan nası gidebilirim acaba bana yardımcı olsanız :) dil olmadıgı için endişeleniyorum.. mail atarsanız sevinirim.
    muha_musty_iso@hotmail.com

    YanıtlaSil
  14. Whats Next
    Evet insan olmayani ister her zaman :)

    ne var ne yok?
    Soba olacak dogrusu.105 yen burada tabagi ama burasi Japonya :)
    Gercek sushi restoranlari daha pahali tabi ki.
    Evet shinkansen ile geliyor ;)

    Elif Ayvaz
    Ben de anca yiyebiliyorum.Sanirim biraz zaman istiyor belki bir gun denersin neden olmasin?

    Serrantia
    Hadi gel yiyelim :)
    Oldu oldu :)

    Nana
    :))))

    Gul/inn
    Zamanla insan denemek istiyor belki birgun denersin ;)

    Ortaklar Aydin`in bir kazasi.Cop sisi ile meshurdur

    Lalis
    Disindaki yosun canim nori deniyor.Benim de noriye alismam uzun surdu acikcasi.

    Adsiz
    Ses vermene cok sevindim.Tesekkur ederim.
    Amiin bizden de selamlar

    Icimden Geldigi Gibi
    Oh oh oh ne iyi ettin.Afiyet olmustur degil mi?Ay demek devam edenler var ha :)


    j.d.
    Tesekkurler :)
    Ben uzun zamandir gitmiyorum Ortaklar`a sizden ogrendim hala devam ettigini :)

    b.
    Vallahi ben de bulamiyorum ki :( Kusuruma bakma

    BuBu
    Biz biliriz yaa Ortaklar`i :)
    Aa demek orada da var.
    Sevgilerimle

    tugba
    :))) oleyyy

    mehmet
    Ben size nasil yardimci olabilirim bilmiyorum ki?Buraya ne amacla gelmek istiyorsunuz ne kadar kalacaksiniz gibi bir suru sey var :)

    YanıtlaSil
  15. ben yediiim!!! yummm. nerden bulacam allahin amerikan kasabasinda simdi cop sisi? :P

    YanıtlaSil
  16. ortakları duymadım... neredeydi..
    ben de sushi yiyemiyorum. yosun bana iyi gelmiyor, kokusu ve tadı. midemi bulandırıyor.. onun dışında somon balığını ve karidesi seviyorum...

    YanıtlaSil
  17. Ortaklar'da en son çöpşişimi Kasım ayında yemiştim. ödeme kısmında değil de sipariş kısmını sayıyla veriyorsunuz porsiyon yerine. 3 kişi 125 tane yemiştik, ihiihihi :)) (ben 25 tanesini yiyebilmiştim) :)))

    YanıtlaSil
  18. Ablacım suşi için düşük yapma riskini artırdığını okumuştum haberde. Japon bayanlarda düşük riskide fazlaymış zararı var mı bu çiğ balığın bilgin var mı?

    YanıtlaSil
  19. Bizim aydın ortaklar mı orası :)

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül