14 Mayıs 2011 Cumartesi

Filipinler 3. Gün

uzun bir aradan sonra Filipin gezimizin 3. günü 
 Bu kadar ara verdikten sonra eminim unuttuğum şeyler olacaktır.3. günün sabahına çok şiddetli yağmura uyandık.Hatta gece gök gürültüsünden uyuyamadık(tamam yalan yok ben uyuyamadım,korkuyorum napim) Hatta bir ara kaderde Filipinlerde şiddetli yağmurdan ölmek de varmış diye düşündüm.Yukarıdaki fotoğrafa dikkatli bakınca görülüyor.Hani romantik gelen yağmur sesi var ya o gün açık bırakılmış çeşme sesi gibiydi.Otelin restoranını sular bastı.Ben tamam gün bitti,mahsur kaldık diye düşünürken 2 saat sonra güneş açtı.Meğer çok normalmiş şubat ayında böyle yağmur yağması :S
 Güneş açınca taksiye binip Cebu city merkeze gittik.Alışveriş yapmak için SM shopping mall'u önerdiler.Taksi bizim için maceralı oldu çünkü bir .ok kaynakta taksiler ile ilgili kötü yazılar okudum.Bu yüzden hep tırstım.Ama şükür sağ salim gidip geldik.Bunda fazla fazla ödememizin katkısı büyük.Yoshi sağolsun pazarlıkta çok kötü :(
Yoshi'nin kıyafetine dikkatinizi çekerim.Türkiye şapkası ve tişörtü ben Türküm diye gezdi.Bir de altın kolye olsa boynunda sanırsın Alamancı :)
 Filipinde kavşaklardaki uygulama çok ilginç.Trafik lambası yok 2-3 trafik polisi lamba görevini görüyor.Trafik lambası olsa da uyan yok diye böyle bir uygulama varmış.Yukarıdaki fotoğrafta beyaz arabann yanında polis var büyütürseniz görebilirsiniz.
 Bu arabaların adını unuttum.Bizdeki dolmuşun açık havalısı :) Yerel halk bunu kullanıyor genel olarak.Biz istedik ama tırstık,binmedik.
 Benim en çok dikkatimi çeken şey pislik ve fakirlikten sonra bu bakkalların hapishane gibi olması.Müşteri içeri giremiyor.Hep bir kafes arkası alışveriş söz konusu.Bir de her ürün tek kullanımlık satılıyor.Şampuan,deterjan gibi.Sordum tek tek alım imkanı daha kolaymış.Büyük şampuan almak daha pahalıymış
 Evler,insanlar,yollar içler acısıydı.Fakirliği anlıyorum da bunlar pis bir de.Fakir=pis olarak algılıyorlar sanırım.
 Sabahki yağmurla göle dönmüş yol :s
 Japonya'da alışverişinizden sonra poşeti bantlarlar size hep göstermeyi unutuyorum.Buraya not olsun buradaki sistemi de göstereyim.Filipinde beni şok eden poşetin üzerine hem fişi zımbalıyorlar hem de poşeti full zımbalıyorlar.Hırsızlık için önlemmiş.
 Alışverişten sonra otelimize döndük.Bahçedeki banklarda ben baileys Yoshi mojito eşliğinde kartlarımızı yazdık ve yollamaları için otele bıraktık.Kendimize de kart yolladık sonra okuması çok zevkli oldu.O anı hatırladık :)
 Gece için Filipin danslarını görebileceğimiz bir restorana gitmeye karar verdik.Telefon açıp rezervasyon yaptırınca bizi almaya geldiler.Gelen arabaya bakın hem çok binmek istediğimiz yerel arabalardan hem de Japan Tech :)
 Bize burayı öven Japon kardeşe biiiiip diyorum.Biz açık hava beklerken bildiğin restoran çıktı.Üstelik bizden başka kimse yoktu :( Servis çok kötüydü ne istesek yoktu :( Normalde 1 saat süren dans şov 10 dakika sürdü.Hatta ben kızmasam hiç dans etmeyeceklerdi
 5-6 gencin kendi kendilerine eğlendikleri yerel danslardan görüntüler.
 Bizi 09,30 da kovdular resmen yan masaların servislerini toplamaya başladılar ve biz istemeden hesabı getirdiler.Biz de kös kös otelimize döndük.
Uykumuz olmadığından otelin restoranında vakit geçirdik.Ben kitabımı okudum,Yoshi nette gezdi.
Mojito ve karpuz fotoğrafa giren güzeller :)
Böylece son gecemizi böylece bitirdik :)

Bir daha gider miyiz?Evet yüz bin kez isteriz

denizi ve masajı için isterim ama böyle bir fırsatımız olursa başka bir ülkeye gitmek isterim çünkü listemiz kabarık :)

4 yorum:

  1. gezmek guzel sey insan ummadigi seyler gorsede bir boyut ve kisisel kultur artiriyor...

    cevaplamak istersen merak ettigim biseyi sormak istiyorum...esinle dil olarak hangi dilde anlasiyorsunuz yani anlasmazliklar yanlis anlasmalar olmuyor mu?yemek kulturleride oldukca farkli nasil alistin merak ettim dogrusu?

    YanıtlaSil
  2. Yoshi'nin kıyafeti hakkındaki yorumuna çok güldüm "Alamancı" :) filipinler baya tuhaf bir yer sanırım pis olmaları ne kadar kötü:S

    YanıtlaSil
  3. Ya maalesef öyle oluyor fakir insanlar, temizlik ve düzende sonucda bir sekilde parasiz zor oluyor.
    Posetleri de zimbalamalar ve fisi eklemeleri ne tuhaf : )

    YanıtlaSil
  4. Cilekli
    evet biz gezmeyi seviyoruz :)

    tabii biz%100 ingilizce ile basladik simdi 3 dil bir arada :)
    yemek isine de anca anca alisiyorum esimin katkisi buyuk eski isi ascilik o yapiyor yemekleri

    Gok
    hahaha ama oyle degil mi????


    viva
    para ile ilgisi var ama o kadar da degil icten de gelmeli diye dusunuyorum
    evet cok sasirmistim :)

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül