17 Nisan 2010 Cumartesi

Ginkakuji Tapınağı

(Ginkakuji tağınağının bileti ve girişte verilen broşür )

Sonunda başlıyoruz.Ginkakuji tapınağı Kyoto gezimizin ilk durağıydı.Kyoto çok uzun yıllar Japonya'nın başkenti olmuş bir şehir.Bence şimdilerde kültür başkenti sayılabilir.Şehrin her köşesinde bir güzellik sizi bekliyor.

Ginkakuji ''Gümüş tapınak '' demek.Zen tapınağı olarak geçiyor.1482 yılında Ashikaga Yoshimasa tarafından yaptırılmış.Yoshimasa Muromachi hükümdarlığının 8. komutanıymış.
Yoshimasa'nın büyükbabası Yoshimitsu Ashikaga (3. komutanı) Kinkakuji'yi (Altın tapınak) yaptırmış.Yoshimasa da dedesinden görerek,emekliliğinden sonra yaşayacağı yer olarak gümüş tapınağı yaptırtmış.

Ashikaga kendine bu evi emeklilik günlerini geçirmek için yaptırıyor. O öldükten sonra onu hatırlamak ,yasını tutmak isteyenler için evi Zen tapınağına dönüştürülüyor.



Bu tapınağın esas adı Higashiyama-jishou-ji.Higashiyama bölgenin adı.Jishou ise Zen budizminde inananlar öldükten sonra ölen kişiye kendi adından farklı bir isim verilirmiş.Ashikaga öldükten sonraki ismi Jishou olmuş.Ji ise Budist tapınağı demek.


Higashiyama kültürünün kurucusu Yoshimasa Ashikaga'ymış.Bu evi yeni bir tarzda yaptırtmış ve böylece yeni bir kültürün başlamasına önderlik etmiş.
Şimdilerde bile Higashiyama kültürü ile Zen budizmi kültürünün etkilerini görebilirsiniz bu tapınakta.
Bahçesinde bambular,leylaklar,nilüferler ve değişik Japon bahçe düzenlemelerini görmek mümkün.


Buraya kadar yazılanlar broşürden alıntılar.Gelelim ben ne hissettim.Her zamanki gibi HUZUR!Bütün dini yerlere özgü bir hava mevcut.Sessizlik,temizlik,doğa,kuş sesleri,bahar mevsimi olması ve bambu ormanındaki ürpertici(hoş) serinlik yani tam yaşanılası bir yer.
Geniş bir alana kurulmuş emeklilik evi hepimizin darısı başına :) 2 ayrı binadan oluşuyor.Bir çok ayrı düzenlenmiş bahçesi var küçük küçükler ama farklı temalar.



Küçük göl bile var.Bilmiyorum hissettiğimiz huzurun ne kadara yansıdı fotoğraflara ama kelimelerle bile anlatılmaz.

Paralar atılmış,dilekler tutulmuş.Kabul olur inşallah :)

Ev bir dağın eteklerine kurulmuş dolayısı ile bahçe hafif tepeliğe kadar uzanıyor.
İşte tepeden görünüm.
Neden gümüş tapınak bir anlam veremedik.Gümüş hiçbirşey yok çünkü :S
İşte Kyoto gezisinin ilk gününün ilk tapınağı :) Sırada Altın tapınak var!
Not: kimin nazarı kaldı bende hastayım günlerdir.Alerjimin dozu arttı sonunda hastanelik oldum.İlaçlarla kendime gelip bu satırları yazabildim.Bu yüzden gezi yazısı bu kadar geç kaldı.
İlaçların yan etkisi uyuyorum sürekli :) uyanır uyanmaz gezimize devam :)

7 yorum:

  1. Eyvahhh benim nazarım olmasın? İnşallah değildir:( Geçmiş olsun... Ben de fena hastalandım, sesim travesti gibi çıkıyor... Bahçe deyince de aklıma hep şibumide adamın düzenlediği bahçe geliyor, az sayıda çiçekli bitki vardı ama herşey uyumu ve huzuru sağlamak içindi...

    YanıtlaSil
  2. gtidip görmeyş çok istediğim japonyayı bana yurdumda gezdirdiğin için çok teşekkür ederim. :)

    not: bende bi japonla evlenmek istiyorum ama erkek arkadaşım böyle diyince çok kızıyor :D

    YanıtlaSil
  3. geçmiş olsun serrose, kyoto' da 5 gün geçirmiştim ve bana yetmemişti. kiyomizudera ise benim favorimdi. umarım nara' yada gidebilmişsindir. çok özel bir şehirdi. hoşçakal, sağlıkla kal.

    YanıtlaSil
  4. başkalarının dilekleri için de "çıkar inşallah" diyorsun.
    sana nazar falan değmemeli içinin temizliğinden.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzell görünüyor her şeyy :) Geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  6. helal olsun valla hayatta yapamayacağım bi işi yapıyorsun. caponları da ayrı bi severim. bi nevi hayır işi sayılır yaptığın ben gibi meraklılara :)

    YanıtlaSil
  7. Asli
    Yook canim seni ima etmedim valla.Cok tesekkur ederim.sana da cook gecmis olsun.Sibumi listemde okumadim daha sen soyledikce merak ediyorum.

    zivizivi
    :) seve seve ne demek gezmeye devam edecegiz :)
    not:ben hic istememis hayal bile etmemistim kader :)

    lahana
    Tesekkur ederim.Bana 2 gun yetmedi tekrar tekrar gitmek hatta orda yasamak istiyorum :)
    benim de favorim kiyomizudera oldu :)
    Nara baska sefere kaldi baligin izni az olunca zaman kalmadi.
    Sevgiler

    Nalan
    :) tesekkur ederim nereyi dikkatin cekmis farkinda bile degildim sen soyleyene kadar
    tesekkurler :)

    Kahve Keyfi
    Tesekkurler :)begenmene sevindim

    cilekperisi
    tesekkur ederim.devam edecek :)

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül